ارتقاي ارتش 20 ميليوني با سازماندهي جديد به «بسيج دهها ميليوني»

سرلشگر حسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح كه صبح امروز شنبه در مراسم تقدير از دانشجويان و مسئولان دانشگاه علوم پزشكي بقيه‌الله سخن مي‌گفت، با اعلام خبري در خصوص تحول در ارتش 20 ميليوني گفت: تاكنون به بركت وجود بسيج و تاكيد امام (ره) مبني بر تشكيل ارتش 20 ميليوني، بركات زيادي نصيب ملت ايران و انقلاب اسلامي شد و امروز با تدبير رهبر انقلاب، ارتش بيست ميليوني به "بسيج ده‌ها ميليوني" ارتقا يافت.
وي اضافه كرد: ارتقاي ارتش 20 ميليوني به بسيج ده‌ها ميليوني يعني تاكنون ساماندهي نيروهاي بسيج در نيروي مقاومت بسيج دنبال مي‌شد ولي امروز ساماندهي آن به اين صورت است كه همه آحاد علاقه‌مند ملت ايران كه قصد خدمت در شاخه‌هاي مختلفي مثل توليد علم، پيشرفت اقتصادي، خدمت رساني به محرومان و ديگر عرصه‌هاي بسيج‌ را دارند و همه افراد علاقه‌مند در هر يك از اقشار مردم در هر تخصصي، شروع به سازماندهي و عضوگيري از همه اقشار ملت مي‌كنند و اداره و تصميمات اين بسيج توسط خود مردم و در تشكيلات تخصصي و اقشار خودشان انجام مي‌شود.
به گفته فيروزآبادي، ستاد كل نيروهاي مسلح در اجراي فرمان رهبري و مسئوليت ذاتي خود كه يعني سياستگذاري، هدايت عمومي و هماهنگي در برنامه‌هاي بلند مدت با نيروهاي مسلح، تلاش خواهد كرد با ايجاد تشكيلات جديد در اين ستاد كل، اين مسئوليت عظيم را بر عهده بگيرد و در خدمت اقشار مختلف ملت باشد و همچنين ارتباط ستادكل با نيروي مقاومت بسيج نيز تعريف و ابلاغ مي‌شود.
عضو شوراي عالي امنيت تأكيد كرد: از اين پس اختلاف سليقه‌ها باعث نمي‌شود جمعي به بسيج وارد نشوند و يا برخي كه حتي سابقه حضور در جبهه‌ها را دارند، عضو بسيج نباشند و راه براي حضور همه افراد در بسيج ده‌ها ميليوني فراهم شده است.
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در تشريح اين موضوع در جمع خبرنگاران نيز اظهار داشت: فرمانده معظم كل قوا در پنجم آذر امسال در رژه 8 ميليوني بسيج، اعلام كردند كه ما بسيج را از ارتش 20 ميليوني به بسيج ده‌ها ميليوني ارتقا مي‌دهيم. اين مسئله فقط در بخش كمي نيست و در كيفيت نيز دنبال خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: تا به حال لازمه عضويت در ارتش 20 ميليوني، ثبت نام در بسيج و طي روال آن بود، اما با اين فرمان، سازماندهي بسيج ده‌ها ميليوني بر عهده كل ملت ايران است و نخبگان ملت كه قصد و انگيزه خدمت و تلاش در راه كشور و انقلاب را دارند، هر يك در اقشار خود و تخصص خويش، نيروهاي آن مجموعه را سازماندهي كرده و بسيج آن قشر را تشكيل مي‌دهند. اين بسيج ده‌ها ميليوني براساس منطقه جغرافيايي و اقشار و گروه‌هاي گوناگون نيز شكل مي‌گيرد و اداره آن توسط خود اعضاي آن است.
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح با بيان اينكه براساس نظر رهبر انقلاب، نيروي مقاومت بسيج فقط نقطه اتكاء خواهد بود، افزود: تحقق بسيج دهها ميليوني با تلاشي در سطح بالاتر در كشور دنبال خواهد شد كه بر اين اساس ما نخبگان هر بخش را تعيين كرديم كه به اين كار مي‌پردازند.
سرلشگر فيروزآبادي تاكيد كرد: هر قشر، گروه و بخش، فعاليتهاي خودشان را در بسيج دهها ميليوني تعريف كنند و در حوزه‌هاي علمي، فرهنگي و ديگر بخش‌ها به فعاليت خواهند پداخت.
وي با اشاره به اينكه وجهه فرهنگي و اجتماعي در بسيج ده‌ها ميليوني بيشتر از بقيه عرصه‌ها خواهد بود، تبديل ارتش بيست ميليوني به بسيج ده‌ها ميليوني را تبريك گفته و نويدبخش خواند و در ادامه اظهار اميدواري كرد كه همه موانع بر سر راه اينكه آحاد ملت ايران روحيه بسيجي خود را عرضه كنند، از بين برود تا دشمنان ملت، عظمت بسيج را بيش از گذشته مشاهده كنند.

منبع: خبرگزاری فارس

Logo
https://old.aviny.com/News/86/09/17/09.aspx?&mode=print