شناسايی بيش از 200 مؤسسه فعال قرآنی در استان اصفهان

 بيش از 200 مؤسسه فعال قرآنی بنابر طرح شناسايی مراكز فعال در عرصه‌های قرآنی كشور تاكنون در استان اصفهان شناسايی و صاحب شناسنامه شده‌اند.

«عليرضا صمدی‌مقدم» مسئول فعاليت‌های قرآنی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در مدت بسيار كوتاهی كه از اجرای طرح شناسايی مراكز فعال قرانی از سوی مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور به ارشاد استان اصفهان می‌گذرد بيش از 200 مؤسسه شناسايی و دارای پرونده شده‌اند.

بيشترين بخش حمايت از اين مؤسسات در قالب برنامه‌های آموزشی تدوين شده است كه برای آن آيين‌نامه‌ای نيز در نظر گرفته شده است و در مجموع بين 50 تا 70 درصد اعتبار اين برنامه‌ها ار سوی ارشاد تأمين می‌شود.

وی افزود: ظرفيت فعاليت‌های قرآنی در استان اصفهان فراوان است و به‌ همين منظور فرم‌های شناسه و بانك اطلاعاتی اين مؤسسات در اداره‌كل ارشاد اصفهان در حال تكميل است.

صمدی‌مقدم تصريح كرد: ارسال اطلاعات اين افراد به مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور طی دو مرحله انجام می‌شود كه در مرحله‌ی اول فقط شناسه‌ها را می‌فرستيم و در مرحله‌ی بعدی از اين مؤسسات دعوت خواهيم كرد تا مدارك خود را برای ثبت آماده كنند.

مسئول فعاليت‌های قرآنی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نوع حمايت اداره ارشاد از اين مؤسسات يادآور شد: بيشترين بخش حمايت از اين مؤسسات در قالب برنامه‌های آموزشی تدوين شده و برای آن آيين‌نامه‌ای نيز در نظر گرفته شده است و در مجموع بين 50 تا 70 درصد اعتبار اين برنامه‌ها ار سوی ارشاد تأمين می‌شود.

وی گفت: طبق اين آيين‌نامه هر مؤسسه‌ای موظف است در رشته‌هايی كه توان آموزشی آن را داشته باشد كلاس برگزار كند و يا موضوعات ديگری از قبيل تعداد نفرات شركت‌كننده در هر كلاس، بخش‌های ديگری از آيين‌نامه جديد است.

صمدی‌مقدم اظهار كرد: بخش ديگری از برنامه‌های حمايتی اداره ارشاد از مؤسسات قرآنی ثبت‌نام شده در قالب برنامه‌های عمرانی و ساخت و ساز اين مراكز است كه نسبت به بخش آموزشی حجم كمتری را به خود اختصاص می‌دهد.

 منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Logo
https://old.aviny.com/News/86/08/21/25.aspx?&mode=print