گشایش سومین نمایشگاه بزرگ فرهنگی قرآنی

سومین نمایشگاه فرهنگی قرآنی صحیفه سبز مازندران در مصلای جمعه بابل گشایش یافت.

در این نمایشگاه ناشرانی‌ از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم و مازندران آخرین آثارقرآنی، نرم افزاری و انواع کتب و نرم افزارهای اسلامی و قرآنی را به نمایش گذاشتند.

تشکیل کارگاه های نویسندگی، ایستگاه نقاشی، محفل انس با قرآن و برپایی غرفه دفاع مقدس و همچنین بخش عفاف و حجاب از برجستگی های نمایشگاه امسال است.

مشاور وزیر ارشاد اسلامی و مدیرکل مرکز توسعه؛ هماهنگی و ترویج فعالیت های قرآنی طی سخنانی گفت: برپایی نمایشگاه صحیفه سبز به عنوان رخدادی عظیم در استان مازندران و بلکه در سطح کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به شمار می آید و در دولتی که به اراده این ملت قدرت خدمت را به کف گرفته هیچ افتخاری بالاتر از پرداختن به قرآن و تعالیم الهی آن نیست.

محمدعلی خواجه پیری این اتفاق مبارک را زمینه توفیقات روزافزون فعالیت های قرآنی این استان دانست و بر ادامه این حرکت خجسته تاکید ورزید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سخنانی ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران این نمایشگاه گفت: امروز باید در کنار فراگیری علوم تجربی به فرهنگ دینی عنایت شود زیرا هدایت بشر با تبیین و فراگیری کلام وحی محقق می‌شود.

محمد اسماعیل امامزاده افزود: وضعیت تاسف بار امروز جامعه بشری نتیجه بی‌توجهی به قرآن به عنوان منشور هدایت است.

وی با بیان اینکه قرآن عالی‌ترین کتاب و منشور پیروان دین رسول خدا است افزود: شرط پیروی از قرآن تن دادن به احکام آن است.

امامزاده ظهور و بروز دولت نهم را زمینه ای برای ترویج فرهنگ قرآنی عنوان و گفت: دولت حاضر با الگو قرار دادن قرآن در تمامی منش های خود زمینه های الفت روز افزون جوانان و نوجوانان به فرهنگ قرآنی فراهم آورده و زندگی غنی و معنوی را برای آنان به ارمغان می آورد.

وی بیشترین آثار پژوهشی موجود در دنیای معاصر را پیرامون کتاب الهی مسلمانان یعنی قرآن دانست و اذعان داشت: بسیاری از مستشرقین بر آن هستند تا این کتاب الهی را بیشتر بشناسند و ما در این میانه نباید از غافله تدبر در قرآن عقب بمانیم.

مدیر سومین نمایشگاه فرهنگی و قرآنی صحیفه سبز مازندران در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: برپایی این نمایشگاه به عنوان یک پدیده فرخنده و قابل ستایش؛ باعث شده است تا فعالیت های قرانی در استان جلوه ای ویژه پیدا کند.

قاسم عزیزاده گرچی به جایگاه و اهمیت قرآن در زندگی امروز بشر اشاره کرد و افزود: امت اسلامی باید بیش از پیش به معارف اسلامی و دینی توجه کند.

این نمایشگاه تا چهارم آبانماه دایر است.

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/86/07/29/04.aspx?&mode=print