نمایشگاه "قرآن در آیینه هنر ایرانی" در چچن برگزار می‌شود

همزمان با ماه مبارک رمضان، نمایشگاه "قرآن در آیینه هنر ایرانی" از روز پنجشنبه 12 مهر ماه به مدت 6 روز در جمهوری چچن برگزار می‌شود .

چچن از جمهوریهای مسلمان فدراسیون روسیه واقع در قفقاز شمالی است که سالهای متمادی جنگ استقلال طلبانه با دولت مرکزی را پشت سر گذاشته و چند سالی است آرامش نسبی را تجربه می کند و در حال بازسازی شهرهای جنگ زده می باشد.

در این سالها کمتر موفق به ایجاد ارتباط با جهان خارج گردیده است، همچنین به سبب جنگ و نا آرامی ، این جمهوری مسلمان نسبت به جمهوریهای دیگر فدراسیون روسیه کمتر توانسته در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

برگزاری اولین نمایشگاه خارجی در این جمهوری با عنوان "قرآن در آیینه هنر ایرانی " از سوی رایزنی جمهوری اسلامی ایران در مسکو با استقبال قابل توجه مسئولین و مردم چچن مواجه شد.

این نمایشگاه قرآنی از روز 12 مهر ماه مطابق با 22 رمضان با عرضه مجموعه ای از آثار متنوع هنری در زمینه خط ، تذهیب و نرم افزارهای قرآنی به مدت 6 روز در شهر گروزنی برگزار می شود .

از سوی مسئولین چچن برگزاری این نمایشگاه از چند جهت بسیار مهم ارزیابی شده است . تقارن این نمایشگاه قرآنی با ماه مبارک رمضان و اینکه نمایشگاه فوق اولین نمایشگاه خارجی چچن است، موارد مهم و قابل توجه این نمایشگاه قرآنی محسوب می شوند .

حکومت چچن در اجرای شریعت اسلام در این جمهوری مسلمان از موفقیت خوبی برخوردار بوده و اداره مفتیات نیز نقش مهمی در ساختار حکومتی جمهوری چچن دارد و حجاب اسلامی در میان زنان به عنوان یک ارزش دینی مورد توجه بوده و شرکت مردم به ویژه جوانان در مراسم دینی و نماز جمعه بسیار چشمگیر است .

 منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/86/07/16/05.aspx?&mode=print