همايش انسجام اسلامی ويژه خواهران طلبه برگزار می‌شود

  معاونت پژوهشی مدرسه عالی شهيده بنت‌الهدی، وابسته به مركز جهانی علوم اسلامی، دی ماه امسال همايش انسجام اسلامی ويژه خواهران طلبه، محقق و پژوهشگر را برگزار می‌كند.

عوامل همگرايی و واگرايی مسلمين، اتحاد و انسجام از منظر قرآن و سنت و اتحاد و انسجام در مكتب اهل بيت(ع)، محورهای اين همايش اعلام شده است.
از موضوعات اين همايش
نقش كشورهای سلطه گر در واگرايی مسلمين، حقيقت و ماهيت انسجام در قرآن و سنت، انديشه مهدويت و انسجام اسلامی، تحمل و مدارای دينی ائمه و رابطه آن با وحدت ملی و انسجام اسلامی و ويژگی‌های پيشگامان اتحاد ملی و انسجام اسلامی

اتحاد ملی و انسجام اسلامی در انديشه امام خمينی(ره)، عناصر مشترك اجتهاد در بين فرق اسلامی و نقش آن در انسجام اسلامی، دشمن‌شناسی و رابطه آن با اتحاد ملی و انسجام اسلامی، تحمل و مدارای دينی در اتحاد ملی و انسجام اسلامی، آثار و پيامدهای واگرايی در كشورهای اسلامی و نقش نهادهای دينی در اتحاد ملی و انسجام اسلامی از جمله موضوعات اين محورهاست.

نقش كشورهای سلطه‌گر در واگرايی مسلمين، حقيقت و ماهيت انسجام در قرآن و سنت، انديشه مهدويت و انسجام اسلامی، تحمل و مدارای دينی ائمه و رابطه آن با وحدت ملی و انسجام اسلامی و ويژگی‌های پيشگامان اتحاد ملی و انسجام اسلامی، از ديگر موضوعات اين همايش است.

لازم به ذكر است پژوهشگران مقالات خود را به يكی زبان‌های فارسی، انگليسی و عربی ارسال می‌كنند.

 منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Logo
https://old.aviny.com/News/86/07/04/11.aspx?&mode=print