نوزدهمين دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده‌های شاهد و ايثارگر آغاز شد

نوزدهمين دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده‌های شاهد و ايثارگر از  29 مردادماه در آموزشكده فنی شهيد مهاجر اصفهان آغاز شد.

«علی خليل ‌ارجمندی» كارشناس مسئول قرآن و معارف اسلامی بنياد شهيد و امور ايثارگردان در گفت و گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با اعلام اين خبر گفت: اين مسابقات از امروز 29 مردادماه ويژه مردان و فرزندان پسر آغاز شد و تا يكم شهريور ماه ادامه خواهد يافت، همچنين مسابقات بانوان و فرزندان دختر نيز ار روز سوم شهريور ماه آغاز می‌شود و تا ششم شهريور ماه ادامه می‌يابد.

وی افزود: شركت‌كنندگان در اين مسابقات در رشته‌های حفظ پنج و 10 جزء، قرائت، مفاهيم و تفسير با يك‌ديگر به رقابت می‌پردازند، همچنين طرح پيشتازان قرآنی هم شامل حفظ 16 جزء، 22 و 30 جزء اجرا خواهد شد.

ارجمندی تصريح كرد: حدود 350 نفر از مردان و 700 نفر از بانوان در اين دوره از مسابقات حضور دارند كه نسبت به هجدهمين دوره مسابقات از رشد كمی بيش‌تری برخوردار شده است.

وی افزود: هجدهمين دوره مسابقات قرآن خانواده‌های شاهد و ايثارگر در سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد و تعداد افراد كمتری نسبت به امسال در اين مسابقات حضور داشتند.

كارشناس مسئول قرآن و معارف اسلامی بنياد شهيد، اظهار كرد: در اين دوره از مسابقات تمامی گروه‌های سنی و جنسی شامل؛ ايثارگران، همسران شهدا و جانبازان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان و آزادگان اعم از دختر و پسر و در همه مقاطع تحصيلی شركت دارند.

ارجمندی اظهار كرد: آقايان مهدی قره‌شيخ‌لو، غلامرضا شاه‌ميوه، علی فربين، محمد عباسی، ستوده‌نيا، گلبان، تربتيان، حاج‌اسماعيلی، محمدرضا ابوالقاسمی، سعادت‌نيا، فولاديان‌پور و احمدی، داوری بخش مردان نوزدهمين دوره مسابقات كشوری خانواده‌های شهدا و ايثارگران را برعهده دارند.

وی افزود: همچنين خانم‌ها نجات و ايمان صحاف، كريم‌زاده، صالحی، پوستين‌دوز، الوندی، بابايی، صريحی‌نژاد، مسلمی، نظری، امين‌السادات، بهرامی، جمالی، كلانتری و اميرآبادی نيز داوری مسابقات زنان و دختران را برعهده دارند.
كارشناس مسئول قرآن و معارف اسلامی بنياد شهيد گفت: آيين افتتاحيه رسمی برای اين مسابقات نداريم اما دو مراسم اختتاميه جداگانه برای هر دو بخش مسابقات بانوان و مردان برگزار خواهد شد و علاوه بر تلاوت نفر اول رشته قرائت و تجليل از برگزيدگان، يكی از گروه‌های تواشيح استان اصفهان به اجرای برنامه می‌پردازد و يكی از شخصيت‌های قرآنی نيز سخنرانی خواهد كرد.

ارجمندی، ايجاد جاذبه بيشتر برای علاقه‌مندان و خانواده‌های شاهد و ايثارگر برای حضور در برنامه‌های قرآنی، ارتقاء دانش قرآنی خانواده‌های كاركنان و ايجاد فضای آموزشی و همچنين تجليل از نفرات برتر را از جمله اهداف برگزاری اين دوره از مسابقات عنوان كرد.

وی افزود: دوره‌های متعدد آمادگی برای حضور قاريان و حافظان در اين دوره از مسابقات و قبل از برگزاری تشكيل شده است كه به طور طبيعی نقش عمده‌ای در ارتقای دانش قرآنی شركت‌كنندگان داشته است.

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Logo
https://old.aviny.com/News/86/05/30/15.aspx?&mode=print