کتاب "محمد(ص) در هزار سال شعر فارسی" منتشر شد

جعفر ابراهیمی (شاهد) در آخرین روزهای سال گذشته کتابی با عنوان "محمد رسول الله در هزار سال شعر فارسی" را توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرد.
ابراهیمی در این اثر اشعاری از دوره رودکی تا شهریار را گردآوری کرده و با حذف بخش های مشکل و ثقیل و درج اشارات ، تملیحات و احادیث موجود در اشعار آنها را به شکل مبسوطی در پانویس کتاب ذکر کرده است.

ابراهیمی که تالیف این اثر را از سه سال پیش آغاز کرد، سعی داشته است در کنار اشعار شاعران پارسی به ذکر زندگی نامه هر یک از آنها نیز بپردازد.

"به خاطر پرنده ها "عنوان اثر دیگری از ابراهیمی است که برای رده سنی نوجوانان توسط نشرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جدید منتشر می شود. این کتاب جزو آخرین و تازه ترین اشعار ابراهیمی به شمار می رود و با داشتن قالب های نیمایی و سپید و حتی مضامین عاشقانه با سایر مجموعه های شعر وی تفاوت های اساسی دارد.

دیگر اینکه کتاب "برگزیده شعر نوجوان" ابراهیمی که سال ها پیش تالیف شده بود نیز قراراست امسال منتشر شود. این کتاب به تشریح زندگی امام زمان (ع) اختصاص دارد. "ماه خورشید کلاه " نیز با همین درونمایه از این شاعر توسط نشر رشد در ماه های آتی روانه بازار کتاب خواهد شد.

ابراهیمی سال گذشته در حیطه نقد ادبی ، کتاب " وقتی سایه ها سنگ می شوند " را با مضمون بررسی ساختار و نقد شعر کودک منتشر کرد و امسال نیز " تحلیل و آسیب شناسی شعر کودک " را در دست تالیف دارد. این کتاب توسط فرامرز نعمت اللهی گرد آوری شده و در ردیف کتاب های درسی دوره های کاردانی آموزش ابتدایی و کارشناسی زبان ادبیات فارسی قرار دارد که هر بخش آن را یک نویسنده به رشته تحریر درآورده است. مبحث شعر این کتاب برعهده جعفرابراهیمی بوده است.
 

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/86/01/21/28.aspx?&mode=print