کشته و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست و انهدام دو دستگاه تانک میرکاوا
ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته و امروز مناطق مختلف لبنان را هدف حملات هوایی و زمینی خود قرار داده و تعدادی از شهروندان لبنانی را شهید یا زخمی کردند و مبارزان حزب الله نیز چند نظامی صهیونیست را کشته و دو دستگاه تانک را منهدم کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای انتظامی لبنان اعلام کردند که جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز مناطق شمالی، شرقی و مرکزی لبنان را به شدت بمباران کردند و در این حملات خانه ها، پل ها و چندین جاده هدف قرار گرفت.

این منابع افزودند که جنگنده های اسرائیلی سه بار به منطقه عکار در مرز شمالی لبنان با سوریه حمله و چند جاده و پل عرقا را هدف قرار دادند. این پل هفته گذشته در حملات هوایی اشغالگران به کلی منهدم شده بود.

هواپیماهای اسرائیلی همچنین تانکرهای حامل سوخت در نزدیک مرز سوریه را منهدم کردند.

گفتنی است پنج غیرنظامی نیز دیشب بر اثر حملات ارتش اسرائیل به یک کاروان شامل 11تانکر سوخت رسان و سه کامیون دیگر در همین منطقه به شهادت رسیدند.

هواپیماهای اسرائیلی بامداد امروز همچنین جاده منتهی به شهر الهرمل در نزدیک مرز لبنان با سوریه را  بمباران کردند.

نیروهای انتظامی لبنان گفتند که ارتش رژیم صهیونیستی با منهدم کردن یک خانه چهار طبقه در شهر مشغره در جنوب دشت بقاع لبنان، یک عضو حزب الله لبنان، همسر و پنج فرزندش را به شهادت رساندند.

ارتش رژیم اشغالگر قدس امروز همچنین به تهاجم خود به جنوب لبنان ادامه داد و برای اولین بار با گلوله باران اردوگاه پناهندگان فلسطینی عین الحلوه  دو فلسطینی را شهید و هشت تن دیگر از جمله پنج کودک را زخمی کرد.

به گفته منابع فلسطینی، در این حمله مرکز وابسته به منیر المقدح یکی از رهبران جنبش فتح و نیز اطراف خانه وی در اردوگاه هدف اصابت موشک یا گلوله سنگین قرار گرفته است.

اردوگاه عین الحلوه بزرگترین اردوگاه فلسطینی در لبنان است که 50هزار فلسطینی در آن به سر می برند.

جنگنده های ارتش اسرائیل سه شنبه شب حملات جدیدی را به مرز لبنان با سوریه انجام دادند که به شهادت پنج راننده کامیون منجر شد و این جنگنده ها همچنین ناحیه جنوبی بیروت (ضاحیه) را بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر ،شش شهروند فلسطینی را در شهرک الغازیه در جنوب شرقی صیدا در جنوب لبنان و یک نفر دیگر را در جنوب این کشور به شهادت رساند.

در همین حال، یک منبع اسرائیلی اذعان کرد که دو نظامی این رژیم در جریان تبادل آتش با مبارزان لبنانی در منطقه مرزی جنوب لبنان زخمی شده اند، اما حزب الله اعلام کرد که شش نظامی صهیونیست را کشته یا زخمی کرده است.

برپایه این گزارش، پیشتر نیز دو  نظامی اسرائیلی در درگیری با مبارزان حزب الله در منطقه مرزی جنوب لبنان با فلسطین اشغالی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل نیز امروز اعتراف کرد که دونظامی اسرائیلی در جریان درگیری با مبارزان حزب الله در شهرک بنت جبیل در منطقه مرزی جنوب لبنان کشته شده اند. 

در همین حال، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان درگیریهای شدید سه شنبه شب با اشغالگران در جنوب لبنان دو دستگاه تانک اسرائیلی را منهدم و تلفاتی را به صهیونیست ها وارد کرده اند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: یک یگان بزرگ زرهی اسرائیل قصد پیشروی از چند محور به داخل  شهرک میس الجبل در منطقه مرزی جنوب لبنان با فلسطین اشغالی را داشت که مبارزان حزب الله به مقابله با آنها پرداخته و دو دستگاه تانک میرکاوا و یک دستگاه بلدوزر این رژیم را منهدم کردند.

این درحالیست که قرار است امروز کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره پیشنهاد گسترش دامنه عملیات نظامی این رژیم در جنوب لبنان تشکیل جلسه دهد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/85/05/18/06.aspx?&mode=print