نمایشگاه نقاشی با محور شخصیت شهید مطهری برپا شد
انجمن هنرهای تجسمی انقلاب ودفاع مقدس اقدام به برگزاری یک نمایشگاه از آثار دانشجویان رشته نقاشی با محوریت ابعادشخصیتی شهید مطهری برگزار کرده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، دکتر علی مطهری  -  فرزند شهید مطهری - گفت : برگزاری چنین نمایشگاهی، یک عمل جسورانه و نو به شمار می رود . پرداختن به تفکر و اندیشه شهید مطهری عمل کردن به توصیه امام خمینی (ره ) است که فرموده بودند تفکر شهید مطهری باید زنده بماند.

وی در این مراسم به مفاهیم زیبایی شناسی که همواره در آثار شهید مطهری وجود داشت اشاره کرد و یادآور شد: زیبایی دوستی یکی از فطرت های انسان است که گرایش به حقیقت جویی و میل به ابتکار و آفرینش را در پی دارد . زیبایی اصولا" در تعریف مشخصی نمی گنجد. هنر به معنای خلق زیبایی است و انسان نیز زیبایی را دوست دارد و هم میل به پرستش معبود دارد و این یعنی اوج زیبایی.

عاقل زاده، رییس انجمن هنرهای تجسمی انقلاب ودفاع مقدس  در این مراسم گفت: در طول انقلاب و سال های دفاع مقدس توجه چندانی به هنردینی ما به خصوص در زمینه تجسمی نشده است. در واقع ، برگزاری این نمایشگاه  به نوعی به هنر انقلاب ما می پردازد که به عنوان اولین برنامه رسمی صورت گرفته است . این حرکت با توجه به ارتباط با مرکز دانشگاهی و محک زدن دانشجویان هنر سراسر کشور تجربه بزرگی محسوب می شود .

رییس انجمن هنرهای تجسمی انقلاب ودفاع مقدس افزود : برگزاری نمایشگاه شهید مطهری از دوجنبه قابل اهمیت است؛ یکی موضوع این نمایشگاه - شهید مرتضی مطهری - که از بزرگ ترین شخصیت های انقلاب اسلامی به شمار می رود و دوم حذف موضوع آزاد بوده است.

در ادامه مراسم به دانشجویان برگزیده هدایایی اهداء شد. نمایشگاه نقاشی با محور شهید مطهری تا 23 آبان ماه درگالری سبز در مجتمع فرهنگی - هنری اسوه  ادامه دارد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/08/16/07.aspx?&mode=print