در دفاع از برنامه‌ی صلح‌آمیز هسته‌یی ایران، دانشجویان ایرانی مقابل تاسیسات غني‌سازی نطنز زنجیره‌ی انسانی تشكیل دادند
ظهر امروز(چهارشنبه) عده‌ای از دانشجویان، زنجیره‌یی انسانی برابر تاسیسات هسته‌یی نطنز تشكیل دادند.  بخشی از شركت‌كنندگان در زنجیره‌ی انسانی برابر تاسیسات فرآوری اورانیوم اصفهان كه روز گذشته به دعوت جنبش عدالتخواه دانشجویی تشكیل شده بود، امروز به دعوت مجمع مطالبه‌ی مردمی مشهد به نطنز رفته بودند.

 محمدمهدی خالقی، عضو این مجمع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هدف از برگزاری این مراسم را دفاع از حق دستیابی ایران به انرژی هسته‌یی عنوان كرد.

در برنامه‌ی امروز، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، به نمایندگی این مجمع به دفاع از ادامه‌ی برنامه‌های هسته‌یی صلح‌آمیز ایران به سخنرانی پرداخت.

به گفته‌ی خالقی، در این مراسم، تجمع‌كنندگان شعارهای «مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آلمان»، «مرگ بر فرانسه»، «انرژی هسته‌یی حق مسلم ماست» سردادند.

دانشجویان، طلاب و گروه‌های مردمی روز گذشته حلقه‌ی انسانی را پیرامون تاسیسات فرآوری اورانیوم اصفهان در حمایت از فن‌آوری هسته‌یی صلح‌آمیز كشورمان و در اعتراض به تصویب قطعنامه‌ی اخیر شورای حكام تشكیل داده و سپس به سمت تاسیسات نطنز حركت كرده بودند.

 در این تجمع كه با هدف حمایت از فعالیت صلح آمیز هسته‌یی كشورمان صورت گرفته بود، دكتر فقیهیان، رییس مركز تحقیقات انرژی اتمی اصفهان گفته بود: تاریخ گواهی مي‌دهد كه ملت ایران هیچگاه خوی تجاوزگری نداشته و قوانین بین‌المللی را زیر پا نمي‌گذارد؛ اما ما تحت هیچ شرایطی از حق قانونی خود در استفاده از فن‌آوری صلح آمیز هسته‌یی صرفنظر نخواهیم كرد.

وی ادامه داده بود: این كه مي‌خواهند به بهانه امكان استفاده از اورانیوم غنی شده ما را از فرآوری این ماده محروم كنند؛ مثل این است كه كشورهای نفت خیز را به بهانه استفاده از نفت در صنایع نظامی از استخراج نفت منع كنند.

نمایندگان دانشجویان دانشگاه‌های سراسر كشور هم‌چنین بعد‌ازظهر روز گذشته در اعتراض به تصویب قطعنامه‌ی اخیر شورای حكام علیه ایران در مقابل سفارت فرانسه در تهران تجمع كرده بودند. این دانشجویان به برخوردهای دوگانه این كشور، آلمان و انگلیس با كشورهای اسلامی علي‌الخصوص ایران به ویژه در مساله هسته‌یی كشورمان اعتراض كردند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

Logo
https://old.aviny.com/News/84/05/27/04.aspx?&mode=print