پیشکسوتان جهاد و شهادت
مسئولین از نزدیک وضعیت جانبازان را بررسی کنند
آیا بعد از بیست سال هنوز باید در مورد مشکلات جانبازان صحبت کنیم؟! جایی که ما در آن ساکنیم هیچ امکانات اولیه برای افراد سالم ندارد چه برسد به جانباز. هیچکدام از مسئولین بنیاد به درد جانبازان نرسیده اند. هیچکدام از نزدیک سرکشی نکرده اند .

یکی از جانبازان شیمیایی که بارها در دوران دفاع مقدس مجروح شده است و از حملات موج گرفتگی نیز رنج می برد گفت: آقای دکتر دهقان وعده هایی در فرهنگسرای بهمن داده بود و ما هم مشکلاتمان را آنجا مطرح کردیم اما متأسفانه تا الان هیچکدام عملی نشده است. آیا بعد از بیست سال هنوز باید در مورد مشکلات جانبازان صحبت کنیم؟!

جایی که ما در آن ساکنیم هیچ امکانات اولیه برای افراد سالم ندارد چه برسد به جانباز. هیچکدام از مسئولین بنیاد به درد جانبازان نرسیده اند. هیچکدام از نزدیک سرکشی نکرده اند .

این جانبازشیمیایی و اعصاب و روان به عدم تناسب مسکن جانبازان با شرایط جسمی و روحی آنان اشاره کرد و افزود : جایی که ما در آن ساکنیم هیچ امکانات اولیه برای افراد سالم ندارد چه برسد به جانباز. هیچکدام از مسئولین بنیاد به درد جانبازان نرسیده اند. هیچکدام از نزدیک سرکشی نکرده اند .  

وی با بیان اینکه  از سال 59تا 63بیست بار مجروح شده است تأکید کرد: به دلیل شرایط جسمی و روحی قادر به کار کردن نیستم و با داشتن سه فرزند 120هزار تومان دریافت می کنم . بخاطر همین مجبورم با ماشین در آژانس کار کنم.

این جانباز 55درصد شیمیایی و اعصاب و روان با اشاره به مشکلات آموزشی فرزندان جانبازان در شهرستانها و حاشیه شهرها تصریح کرد: حتی با مدرسه بچه ها هم مشکل داریم. مدیر مدرسه فرزندم می گوید: باید 150هزار تومان بدهید چون بنیاد طبق تعهد خودش عمل نکرده و به مدرسه برای بچه های جانباز چیزی پرداخت نشده است . وقتی علت این مطلب را از آقای . . . ( یکی از مسئولین بنیاد ) سوال کردم ایشان گفت: چون بنیاد جانبازان با بنیاد شهید ادغام شده هیچ گونه هزینه ای بایت تحصیل دانش آموزان جانبازان تقبل نمی کند.

وی ضمن تأکید برعدم توانایی جانبازان در بازپرداخت وام‌های بانک و بنیاد اظهار کرد : سه سال پیش در سه مرحله بابت پیش پرداخت خانه برای بنیاد پول واریز کردم که با وام مسکن و یک وام بلاعوض یک میلیونی این خانه را داده اند که هنوز از پس قسطهایش برنیامده ام. جمعاً این خانه برای من 7میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان تمام شده است. شاید به نظر خیلی ها مبلغ ناچیزی باشد اما توجه کنید که اکثر ما در مناطق حاشیه ای زندگی می کنیم و توان مالی نداریم حتی یک میلیون از خودمان نداشتیم بلکه اکثراً قرض کردیم. الان حاضرم اینجا را بفروشم و بروم چون اینجا هیچ امکاناتی ندارد. قبلا در میدان خراسان تهران می نشستم که تمام امکانات رفاهی و درمانی در دسترس بود اما اینجا اگر کوچکترین مشکل درمانی داشته باشیم باید مسافت زیادی را تا درمانگاه برویم.

به من گفت: برو پانصدهزار تومان بریز به حساب تا پرونده ات درست شود! به این مسئول محترم می گویم، بابا وقتی من 50هزار تومان ندارم که دست پسرم را عمل کنم چطور 500هزار تومان به حساب بریزم؟

یکی دیگر از جانبازان ساکن حاشیه تهران که سرپرستی یک خانواده هفت نفره را با حقوق از کار افتادگی برعهده دارد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همسرم به بیماری قلبی مبتلا است و چندین بار مورد عمل جراحی قرار گرفته ولی به دلیل فشارهای روحی و ناتوانایی جسمی بهبود نیافته است و در بیمارستان بستری است . 

وی که جانباز قطع پا می باشد در ادامه افزود: یکی از پسرانم هم دستش شکسته است. به بنیاد برای گرفتن وام یا مساعده مراجعه کردم و وضعیت خودم را توضیح دادم اما متأسفانه مسئول بنیاد منطقه به دلیل اینکه 500هزار تومان به بنیاد بدهکار هستم و تاکنون نتوانستم حتی به صورت قسطی آنرا پرداخت کنم، به من گفت: برو پانصدهزار تومان بریز به حساب تا پرونده ات درست شود! به این مسئول محترم می گویم، بابا وقتی من 50هزار تومان ندارم که دست پسرم را عمل کنم چطور 500هزار تومان به حساب بریزم؟ نهایتاً مجبور شدم باز هم زیر بار قرض بروم و تا پسرم معالجه شود و حدود 300هزار تومان با قرض خرج عملش شد.


همانطور که پیش از این گفته شد به دلیل مسائل پیش آمده ، از ذکر نام و مشخصلات جانبازان عزیز در اخبار و گزارشات اجتناب کرده و متذکر می‌شود مستندات مصاحبه های فوق به همراه نام و مشخصات کامل مصاحبه شوندگان جهت ارائه به هر مرجع صلاحیت‌داری در خبرگزاری مهر نگهداری می‌شود.

Logo
https://old.aviny.com/News/84/05/22/12.aspx?&mode=print