دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم با مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب صبح روز چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از مردم، انتخابات رياست جمهورى را، لحظه بسيار مهم و تعيين كننده‏اى در جامعه خواندند و با اشاره به آمادگى و شور انتخاباتى ملت براى استفاده از حق تعيين سرنوشت خويش و اداى تكليف شرعى شركت در انتخابات افزودند: ملت آگاه ايران، روز جمعه براى صيانت كشور، حفظ منافع خود و تزريق خون تازه در رگهاى نظام استوار اسلامى، به پاى صندوقهاى رأى مى‏آيد و نقشه دشمنان خبيث را براى كمرنگ كردن حضور مردم در انتخابات رياست جمهورى خنثى مى‏كند.

حضرت آيت الله خامنه‏اى روز جمعه را روز حضور و اظهار هويت ملت بزرگ ايران خواندند و با اشاره به ميدان گسترده‏اى كه براى انتخاب انواع سلايق مديريتى، سياسى، اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى بوجود آمده است افزودند: به بركت مردمسالارى حقيقى موجود در نظام اسلامى، هيچكس نه رهبرى، نه دولت و نه احزاب و گروهها نمى‏توانند براى انتخاب فرد خاصى به مردم امر و نهى كنند، بلكه اين مردم هستند كه با تحقيق و مطالعه و مشورت هر فردى را كه به نظرشان صالح‏تر مى‏رسد انتخاب مى‏كنند و به علت نيت خيرشان و تلاش براى حاكميت ارزشهاى اسلامى از اجر و پاداش الهى نيز بهره‏مند مى‏شوند.

ايشان با انتقاد از كسانی كه با تكرار حرف رسانه‏هاى امريكايى و صهيونيستى، ملت ايران را در حال آموختن دمكراسى مى‏دانند افزودند: دشمن اين حرفها را براى تحقير ملت بزرگ ايران بر زبان مى‏آورد و متأسفانه كسانی كه پس از انقلاب بارها شاهد حضور آزادانه، مؤمنانه و پرشور و آگاهانه ملت در انتخابات مختلف بوده‏اند، همين حرفهاى ظالمانه را تكرار مى‏كنند.

رهبر معظم انقلاب، مردمسالارى در نظام اسلامى را شفاف و همگانى برشمردند و با اشاره به مشكلات عميق و محدوديتهاى آشكار و پنهان دموكراسى در كشورهاى غربى خاطرنشان كردند: در بسيارى از كشورهايى كه داعيه دمكراسى دارند مردم در انتخاباتى حزبى به كسانى رأى مى‏دهند كه در برخى مواقع فقط نام او را آن هم در دوران تبليغات شنيده‏اند اما در ايران هيچ حزبى قادر نيست مردم را به اينگونه رأى دادن مجبور كند.

ايشان در همين زمينه افزودند: البته برخى افراد تلاش مى‏كنند با تحقير احساسات عمومى و عوام‏گرايى خواندن اين احساسات پرشور، به احزاب نقشى همچون احزاب امريكا و برخى كشورهاى اروپايى بدهند تا چند مسئول حزبى با بده بستانهاى سياسى و اقتصادى به جاى عموم مردم تصميم بگيرند و ملت هم چشم بسته به فرد مورد نظر آنان رأى بدهند اما اين نقشه، تاكنون در ايران موفق نبوده و نخواهد بود.

رهبر معظم انقلاب، حضور مردم در صحنه را سد مستحكمى در مقابل تعرض دشمنان خواندند و با اشاره به تلاش چندين ماهه استكبار براى بى‏رونق كردن انتخابات رياست جمهورى افزودند: برخلاف انتظار دشمنان ملت، گمانه زنى‏هاى آنها نيز نشان مى‏دهد كه اكثر مردم در انتخابات شركت مى‏كنند به همين علت دشمن دستپاچه و ناراحت است.

ايشان حمايت مردم از نظام اسلامى را مهمترين عامل ناكاميهاى زورگويان جهانى در مقابل جمهورى اسلامى ايران برشمردند و افزودند: ملت ايران، روز جمعه نيز با حضورى همگانى و واضح‏تر از هميشه، به جمهورى اسلامى به قانون اساسى و مواد غيرقابل تغيير قانونى اساسى يعنى اسلام و ارزشهاى اسلامى رأى مى‏دهد و از نظام خود و قانون اساسى دفاع مى‏كند.

حضرت آيت‏الله خامنه‏اى انتخابات را در ذات خود حادثه‏اى شيرين و ميدان تجلى رأى و اراده قشرهاى مختلف مردم دانستند و با يادآورى تلاشهاى مذبوحانه دشمنان از جمله انفجارهاى اخير براى تلخ كردن فضاى انتخابات تأكيد كردند: افتخار ملت ايران و نظام اسلامى در اين است كه انتخابات برخلاف برخى كشورها هميشه در نهايت امنيت و آرامش كامل برگزار مى‏شود و اكنون نيز آحاد مردم بخصوص دست اندركاران ستادهاى انتخاباتى نامزدها بايد بدقت و كاملاً مراقب باشند با تخريب نامزدها و تعرض به يكديگر، به طرح دشمن براى تلخ كردن فضاى انتخاباتى كمك نكنند.

حضرت آيت‏الله خامنه‏اى با اشاره به كدورتهايى كه ممكن است به علت طرفدارى از كانديداهاى مختلف حتى در ميان دوستان و نزديكان بوجود آيد افزودند: همه اين كدورتهاى احتمالى بايد روز جمعه پايان يابد چرا كه هركس با رأى مردم انتخاب شود رئيس جمهور همه مردم خواهد بود چه كسانى كه به او رأى داده‏اند، چه افرادى كه به ديگر كانديداها رأى داده‏اند و چه كسانى كه به علل مختلف فرصت شركت در انتخابات پيدا نكرده‏اند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به حضور 8 نامزد در انتخابات رياست جمهورى افزودند: هر كدام از اين 8 نفر رئيس جمهور شد همه موظفند با او همدلى و همكارى كنند.

حضرت آيت ا...خامنه ای افزودند: هرکس که شوراي نگهبان او را تاييد کرده مهر صلاحيت به او زده و مردم اکنون در تلاشند فردی را که به نظرشان صالح تر است انتخاب کنند.

ايشان با تأكيد بر لزوم پيگيرى مردم از رئيس جمهور جديد براى تأمين مطالبات ملت افزودند: بنده نيز مانند هميشه مطالبات مردم و نظام از مسئولان را بطور مستمر پيگيرى خواهم كرد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به خسته شدن مردم از اختلافات و دعواهاى سياسى افزودند: كارهاى زيادى در كشور انجام شده اما مشكلات فراوانى مانده است كه مردم منتظرند حل شوند.

حضرت آيت‏الله خامنه‏اى با اشاره به وظايفى كه اسلام و قانون اساسى در ريشه‏كن كردن فساد و تبعيض و رسيدگى جدى به قشرهاى مستضعف و محروم بر دوش مسئولان گذاشته است تأكيد كردند: مردم منتظرند رئيس جمهور جديد با پرهيز از دعواهاى لفظى، در ميدان كار و عمل وارد شود و با انتخاب همكاران مؤمن به حق مردم و مؤمن به نظام، حل مشكلات مردم را بعنوان اولين وظيفه و اولويت اساسى خود دنبال كند.

ايشان همچنين با تأكيد بر لزوم صيانت از آراى فرد فرد مردم، مسئولان وزارت كشور و ناظران شوراى نگهبان را به مراقبت جدى از آراى ملت توصيه كردند و افزودند: آراى مردم امانت الهى است و بايد كاملاً محفوظ بماند.

رهبر معظم انقلاب با ابراز اميدوارى فراوان و اطمينان به فضل الهى افزودند: از خداوند مسئلت مى‏كنيم ملت را در حركتى كه خير و صلاح آنها در آن است، يارى نمايد و آنچه را مايه عزت، صيانت و رفع مشكلات ملت است، پيش آورد.

حضرت آيت الله خامنه‏اى در اين ديدار همچنين با تبريك ايام ولادت حضرت زينب (س) و روز پرستار، از آن حضرت بعنوان يك شخصيت داراى ابعاد مختلف و الگوى واقعى زن و مرد مسلمان ياد كردند و افزودند: زينب كبرى (س) ضمن آنكه با عظمت روحى خود، همه شكوه و حشمت‏هاى ظاهرى دستگاه ظلم و جور آن زمان را وادار به خضوع و تسليم كرد، با عقل، متانت، قدرت، شجاعت، شور و احساس عاطفى، صراحت زبان، و همچنين عواطف مادرانه و خواهرانه خود، يك الگوى كامل است كه اسلام به بشريت و مسلمانان عرضه كرد و اين بانوى بزرگوار با چنين شخصيتى توانست نقشى استثنايى ايفا كند.

ايشان، ويژگيهاى حضرت زينب (س) را تشخّص و منزلت واقعى زن دانستند و با تأكيد بر اينكه جوامع مادى غرب از چنين الگوى كاملى بى‏بهره و از درك منزلت واقعى زن عاجز هستند، خاطرنشان كردند: اگر زنان جامعه، بانوى بزرگوارى همچون حضرت زينب (س) را الگوى خود قرار دهند، آن جامعه از نظر ارزشهاى معنوى و اخلاقى مشكلى نخواهد داشت زيرا زن بعنوان محور كانون خانواده در تربيت و هدايت مردان نيز نقش اصلى را ايفاء مى‏كند.

 

 

Logo
https://old.aviny.com/News/84/03/26/04.aspx?&mode=print