قطعنامه پایانی راهپیمایی 13 آبان

راهپیمایی پرشور 13 آبان تهران که امروز با حضور هزاران نفر از دانشجویان، دانش آموزان و مردم تهران در مقابل لانه جاسوسی برگزار شده بود، با صدور قطعنامه ای پایان یافت.

  در قطعنامه پایانی راهپیمایی 13 آبان سال 82 آمده است:
سیزدهم آبان فرا می رسد با طنین فریادهای عدالتخواهانه بت شکن زمان امام راحل که در13 آبان 1343، پرخروش و پرتوان، سلطه شیطان بزرگ بر این سرزمین را به مبارزه برخواست و نهضت نوپای اسلامی را توش و توان دیگری بخشید.
سیزدهم آبان فرامی رسد با شمیم عطرخونهای پاک دانش آموزانی که در13 آبان 1357، درمقابل دانشگاه تهران و به دست نظامیان رژیم سرسپرده و ستمگرپهلوی به شهادت رسیدند تا نسل جوان و نوجوان این سرزمین همواره بیدارو عدالتخواه و ظلم ستیز، در صحنه مقابله با شیطان و شیطان صفتان حضوری موثرداشته باشد.
و 13 آبان فرا می رسد با طنین فریادهای مرگ برآمریکای دانشجویان مسلمانی که درسیزدهم آبان1358، به پیروی ازامامشان پرچم مبارزه با ام الفساد قرن را بر فراز لانه جاسوسی شیطان بزرگ به اهتزاز درآوردند و به فرموده رهبرکبیرانقلاب، انقلابی بزرگتر از انقلاب اول برپا کردند.


و اینک ما، دانشجویان، دانش آموزان و دیگر گروههای مردم ایران، در سالگرد یوم الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با عزمی برگرفته از فریادهای بیدارکننده امام راحل و با اراده و استقامتی برگرفته از شجاعت و ایستادگی رهبر معظم انقلاب و جانشین شایسته بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، بار دیگرآرمانها، خواستها و اهداف اصولی ملت عظیم الشان ایران را مورد تاکید قرارمی دهیم و اعلام می کنیم:
1. عهد و پیمان این ملت با اسلام و انقلاب و امام، با روح و جان مردم مومن و هوشیار این سرزمین عجین شده است و هیچ قدرتی و هیچ فتنه و توطئه و ترفندی نمی تواند در عزم بی بدیل ملت در ادامه راه امام راحل عظیم الشان، وفاداری به آرمانهای اسلام و انقلاب و پیروی از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، خلل و تردیدی ایجاد کند.
2. سلطه طلبی، زیاده خواهی و سیاستهای سرکوب و کشتار و ارعاب که بوش و نومحافظه کاران آمریکایی در منطقه و جهان در پیش گرفته اند هر روز مفهوم این سخن امام راحل را بیش از پیش آشکارمی سازد که آمریکا را شیطان بزرگ و ام الفساد قرن نامیده بود. ما ضمن محکوم کردن اشغال عراق و کشتار مردم این کشور به دست نظامیان آمریکایی و انگلیسی، تاکید می کنیم که آمریکا همچون گذشته دشمن شماره یک جهان اسلام و ملت ایران است و مردم این سرزمین پهناور اسلامی، با تکیه بر ایمان الهی و با هوشیاری و بصیرت، همچنان به پایداری در مقابل زیاده خواهی های کاخ سفید ادامه می دهند و به فرموده رهبر عزیزشان در مقابل آمریکا حتی یک قدم عقب نشینی نمی کنند.
3. ما اعلام آمادگی ایران برای پیوستن به پروتکل الحاقی را تدبیری برای حفظ فناوری صلح آمیز هسته ای کشور و حرکتی برای افشای توطئه آمریکایی ها و صهیونیستها می دانیم و درعین پایداری برمبانی و اصول انقلاب، هشدارمی دهیم اگرطرفهای گفتگو با ایران یا مراکز قدرت جهانی درصدد سوءاستفاده ازتوافق اخیربرآیند و تلاش کنند که منافع ملی ومصالح کشورواصول و ارزشهای ما را مورد خدشه قراردهنداین توافق به کلی بی اثر خواهد شد.
4. وحدت ازعوامل اصلی پیروزی و ادامه قدرتمندانه انقلاب بوده است. ما همه مسئولان، گروهها و جریان های سیاسی را به همدلی و وحدت در دفاع از آرمانهای عدالتخواهانه انقلاب و استقلال و آزادی کشور دعوت می کنیم و هرگونه حرکت همسو و هم جهت با مواضع دشمنان نظام را، تحت هر نام و عنوانی به شدت محکوم می نماییم.
5. ما براین باوریم که انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، در بیست و پنجمین سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی با حضور گسترده مردم به انتخاباتی پرشور تبدیل خواهد شد. ما به همه گروهها و جریان ها و مسئولان دستگاههای مختلف خاطرنشان می کنیم که خدمت به مردم و حل مشکلات آنان، عامل اصلی حضور بیشتر ملت در پای صندوقهای رای خواهد بود. ما در سالی که رهبر معظم انقلاب، آن را سال نهضت خدمت رسانی به مردم نامیده اند، قوای سه گانه و همه دستگاهها را به خدمت بیشتر به مردم فرا می خوانیم و تاکید می کنیم که درسایه همدلی مسئولان و خدمت رسانی گسترده به مردم، انتخابات مجلس هفتم به یکی از پرشورترین انتخابات نظام اسلامی تبدیل می شود وآثارمثبت مردمسالاری دینی را باردیگردرمعرض قضاوت جهانیان قرار خواهد داد.
6. ما استمرارانتفاضه ملت فلسطین را تنها راه اصولی تحقق حقوق مشروع این ملت مظلوم می دانیم و باردیگر حمایت خود را از قیام جوانان و نوجوانان فلسطینی در مقابله با صهیونیستهای غاصب و حامیان آمریکایی آنها اعلام می کنیم.

Logo
https://old.aviny.com/News/82/08/14/05.aspx?&mode=print