شهید آوینی

 

بیش از 18 هزار مبلغ در محرم به مناطق مختلف کشور اعزام می شوند

در آستانه ماه محرم به منظور تبیین افکار عمومی و تشریح فلسفه قیام عاشورا برای اقشار مختلف مردم ، بین 18 تا 20 هزار مبلغ به مناطق مختلف کشور آغاز شده است .

حجت الاسلام سید مهدی مجیدی ، معاون اداره کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت : از این میان بیش از 5 هزار مبلغ از دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم اعزام خواهند شد و نزدیک به 12 هزار مبلغ نیز بومی استان ها خواهند بود .

حجت الاسلام مجیدی ، بیان عظمت عاشورا، فلسفه نهضت عاشورا و ارائه آگاهی های لازم در مورد دیگر موضوعات مرتبط با این ماه ، به اقشار مختلف مردم را از مسئولیت های اصلی این مبلغان اعزامی اعلام کرد و گفت : کوله بار سنگین تبلیغ دین و آگاهی بخشی در زمینه معارف اسلامی همواره بر عهده مبلغان بوده  است که مسئولیت ویژه ای در قبال هدایت مردم بر عهده داشته و دارند .

معاون اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی با اعلام این که مبلغان فوق ، پیش از اعزام دوره کوتاه مدت آموزشی را طی می کنند ، گفت : کتابی با عنوان "ره توشه" نیز در اختیار آنها قرار خواهد گرفته تا به طور دقیق و کامل نسبت به رسالت خود و همچنین چگونگی فعالیت در این زمینه آگاهی کسب کرده موفق عمل کنند .

وی با اعلام این که پرداختن به موضوعات روز جامعه نیز از دیگر مباحث طرح شده از سوی مبلغان اعزامی خواهد بود ، افزود : آگاهی بخشی عمومی نسبت به توطئه های دشمنان و موضوعاتی چون بحث عراق ، مسائل هسته ای ایران و اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله موضوعاتی است که مبلغان علاوه بر مسائل مربوط به محرم و عاشورا ، به آنها نیز خواهند پرداخت .

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به این که به طور تقریب تمام استان های کشور برای مبلغ اعزامی اعلام نیاز کرده اند ، گفت : این نیاز از 100 تا 400 مبلغ است و تنها استان هایی چون قم ، خراسان ، فارس و اصفهان که خود از وجود حوزه علمیه بهره مند هستند ، نیاز چندانی به مبلغ اعزامی ندارند .

معاون اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی گفت : عمده فعالیت مبلغین اعزامی دهه اول محرم ودهه سوم ماه صفر است و در دیگر ایام محرم و صفر فعالیت آنها محدود خواهد شد .

بر اساس طرحی که از سال 1369 اجرا می شود ، در مناسبتهای خاصی  که نیاز به حضور روحانیان مطلع وآگاه بسیار ضروری به نظر می رسد ، از روحانیون دعوت می شود به مناطق مورد نیازی که روحانی ندارند رفته و در آن دوره خاص ، نظیر دهه فجر، ایام ارتحال امام خمینی (ره) ، محرم ، رمضان و هفته ولایت ، رسالت های خود را درجهت ارائه آگاهی های لازم و رفع نیازهای عمومی ، به انجام رسانند .

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo