شهید آوینی

 

عبادت عمر را افزایش می‌دهد

تحقیقات اخیر دانشمندان امریکایی نشان می‌دهد که اعتقاد به خالق و عبادت ، به ویژه عبادت به صورت دسته‌جمعی سبب سلامتی و افزایش طول عمر می‌شود.

ب محققین دانشگاه آیووای امریکا در تحقیقی که به تازگی انجام شد به این نتیجه رسیدند که طول عمر افرادی که برای عبادت به اماکن مذهبی مثل مسجد و کلیسا می‌روند، 35 درصد بیشتر از افرادی است که به عبادت خداوند نمی‌پردازند.

این دانشمندان پس از بررسی در مورد 550 شخص بالای 65 سال به این نتیجه‌ رسیده‌اند که رفت و آمد مستمر به محل‌های عبادت دستگاه ایمنی بدن را فعال کرده و جلوی بالا رفتن فشار خون و انسداد شریان‌ها را می‌گیرد.

محققین در بیان این امر به این موارد اشاره کرده‌اند که حضور در محیط معنوی عبادتگاه، ارتباط با افراد دیگر، تفکر در امور دینی، حرکات نماز به ویژه با جماعت که خود نوعی ورزش بدنی نیز محسوب می‌شود، نفس خروج از منزل، دور شدن از احساس تنهایی و جدا شدن از جهان، بالا رفتن سلامت روانی و در نتیجه کم شدن تشویش و فشار عصبی که این امر سبب فعال شدن این سیستم ایمنی بدن در برابر امراض ناشی از پیری است.

این تحقیقات که دوازده سال به طول انجامید همچنین نشان داده است که درصد فوت در افرادی که اهل عبادت نبوده‌اند یا به اماکن عبادت نرفته‌اند حدود 52 درصد بوده است اما در افرادی که بیش از یک بار در هفته در محل‌های عبادت می‌روند، هفده درصد می‌باشد.

این پزشکان با اشاره به این که زیارت‌های معنوی مستمر از محل‌های عبادت باعث کاهش مواد مؤثر در بیماری‌های ‌خونی سالخوردگان می‌شود، افزودند: افراد متدین با التزام به دستورات دین که به روش‌های سالم زندگی توصیه می‌کند و از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های مضر منع می‌کنند، زندگی سالم‌ تری دارند .

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo