شهید آوینی

 

لغو نمایش فیلم ضد اسلامی جنجالی در هلند

برگزاركنندگان جشنواره فیلم روتردام روز گذشته، به دلایل امنیتی، نمایش فیلم ضد اسلامی «تسلیم» به كارگردانی «تئو ‌ونگوك» كارگردان هلندی را لغو كردند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیش از این در جشنواره فیلم روتردام اعلام شده بود كه 30 ژانویه (11 بهمن) فیلم كوتاهی از «تئو ونگوك» نمایش داده خواهد شد.
ولی روز گذشته و درست زمانی كه قرار بود این فیلم به نمایش درآید، برگزاركنندگان جشنواره نمایش آن را ملغی اعلام كرد.
آنها هدف خود از انجام چنین اقدامی را رعایت موازین امنیتی عنوان و از افشای جزییات بیشتر خودداری كردند. ونگوك سال گذشته با همكاری «عیان هیرسی» ، فیلم «تسلیم» را ساخت. هیرسی، فیلمنامه‌نویس و عضو حزب لیبرال پارلمان هلند است.

ون گوك در «تسلیم» مستقیما به پیامبر اسلام و كتاب مقدس قرآن توهین مي‌كند. هیرسی نیز در این فیلم ادعا كرده است كه آیات قرآنی به طور واضح به مردان این اجازه را مي‌دهد تا زنان خود را مورد آزار و اذیت قرار دهند و به هر طریق كه مي‌خواهند همانند بردگان با آنها برخورد كنند. ونگوگ بالاخره در نوامبر سال گذشته به دست شخصی ناشناس به قتل رسید.

یكی دیگر از فیلم‌های این كارگردان (05/6) نام دارد كه درباره به قتل رسیدن «پیم فورچین» سیاستمدار هلندی است كه به شدت با مساله مهاجرت مخالف بوده است. این فیلم نیز یكشنبه گذشته در این جشنواره به نمایش درآمد. فستیوال فیلم روتردام، یكی از مهمترین جشنواره‌های بین المللی است كه در آن فیلمسازان مستقل و تجربه‌گرای جهان گردهم مي‌آیند. این جشنواره تا ششم فوریه (18بهمن) ادامه خواهد داشت.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo