شهید آوینی

 

با گلباران بیت امام خمینی (ره) برنامه‌های جشن انقلاب در قم آغاز شد.

با مراسم گلباران بیت حضرت امام (ره) جشن‌های ویژه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم آغاز گشت. صدها تن از نیروهای نظامی به ویژه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از رژه با شکوه و نمادین خود از مسجد اعظم و عبور از خیابان ارم، بیت امام عظیم الشأن (ره) را گلباران کردند. همچنین همزمان با سالگرد ورود تاریخی امام خمینی به میهن در ساعت 9 و 33 دقیقه، زنگ انقلاب در مدارس این استان به صدا درآمد.

در مراسمی نیز که به همین مناسبت با حضور نظامیان در جنب بیت امام (ره) واقع در میدان روح الله برگزار شد، حجت الاسلام  ایرانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم طی سخنانی با بیان این‌ که پیروزی انقلاب اسلامی ایران در میان ناباوری همه تحلیلگران جهانی و به لطف خداوند و رهبری امام شکل گرفت، افزود : انقلاب در حالی در ایران به پیروزی رسید که ما استقلال نداشتیم و ارزش‌های انقلاب و اسلامی به انزوا کشیده شده بود.

حجت الاسلام ایرانی، همچنین با تأکید بر این ‌که امروز مردم ما همان‌گونه که در اول انقلاب تا شهادت با رهبری ولایت فقیه بودند، امروز با بیعتی با صلابت، حامی و پشتیبان رهبری نظام هستند و آمریکا بداند این ملت بیعت خود را با ولی فقیه نمی‌شکند.

وی اظهار داشت : رهبری ولایت فقیه، مکتب اسلام و اهل بیت و عاشورا و اطاعت و تبعیت مردم از رهبری، سه عامل بزرگ در پیروزی انقلاب بود و ما تا زمانی که این سه عامل را داشته باشیم و وحدت خود را حفظ کنیم، خدا نصرت خود را بر ما نازل می‌کند و دشمنان کاری از پیش نخواهند برد.

وی با اشاره به این‌ که انقلاب، تفکر دینی و ارزش‌های اسلامی را در کشور احیا کرد، افزود: این دین اسلام بود که انقلاب را پیروز کرد و تفکر اسلامی بود که این همه قدرت برای ما آورد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم  در ادامه با بیان این ‌که امام خمینی اسلام سیاسی و جهادی و اسلام علوی با مدیریت موفق ولایت فقیه را بر کشور حاکم ساخت، گفت : امام راحل روح خودباوری و غرور ملی را در کشور زنده کرد، ولی متأسفانه امروز عده ‌ای مرعوب دشمن شده‌اند.

 برگزاری نمایشگاه‌های عکس و کتاب در مدارس و برپایی مسابقات قرآنی و مجالس جشن در مساجد و مسابقات ورزشی در ورزشگاهها و محلات استان قم از برنامه‌هایی است که از اولین روز دهه فجر در استان قم آغاز شده است.

برگزاری سلسله سخنرانی جشن‌های انقلاب در مسجد چهارمردان از سوی جبهه پیروان امام و رهبری و در مدرسه دارالشفاء از سوی بسیج روحانیون که در این جلسات تعدادی از شخصیت‌های کشوری سخنرانی می‌کنند، از دیگر برنامه‌های مهم این دهه در استان قم است.

کمیته اطلاع رسانی ستاد دهه فجر همچنین اعلام کرد صبح پانزدهم بهمن در بیت حضرت امام مراسم زیارت عاشورا و در شب شانزدهم مجلس گرامیداشت یاد شهدای انقلاب در مسجد اعظم و روز جمعه بعد از ظهر مراسم دعای پرفیض سمات توسط پدران شهیدان و با سخنرانی حجت الاسلام  صدیقی برگزار خواهد شد. این کمیته همچنین اعلام کرد جهت تجلیل از شهیدان انقلاب اسلامی روز پنج شنبه مزار شهدا در سراسر استان گلباران می‌شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo