شهید آوینی

 

پيروزي انقلاب در جهاني آلوده به دروغ، بزرگ‌ترين معجزه است.

تولیت حرم مطهر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی گفت: رمز بقای انقلاب در تكیه بر دو اصل خودباوری و خداباوری است؛ هر حركتی كه به نفی هریك از این دو عامل بینجامد، انقلاب را به گورستان می‌برد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی كه به مناسبت آغاز جشن‌های دهه‌ی فجر در حرم مطهر امام خمینی(ره) و در میان جمع كثیری از مردم سخنرانی می‌كرد، با تبریك آغاز ایام دهه‌ی فجر اظهار داشت: انقلاب و نظام اسلامی در پناه این دو عامل تداوم می‌یابند.

وی افزود: پیروزی انقلاب در جهانی آلوده به دروغ، بزرگ‌ترین معجزه است.

سید حسن خمینی اظهار داشت: در آغاز بیست و هفتمین سال انقلاب، بجاست كه به آسیب‌شناسی انقلاب بپردازیم كه اگر این كار توسط ما انجام نشود، ممكن است توسط دیگران و با كینه انجام شود.

وی با بیان این‌كه باید بررسی كنیم كه كدام‌یك از عوامل پدید آمدن انقلاب، اثر عمیقی در بقای آن خواهد داشت، گفت: در كنار رهبری و حضور مردم، خداباوری و خودباوری را می‌توان دو عامل بزرگ پیروزی انقلاب دانست.

وی افزود: در فضای كفرآلود پیش از انقلاب، خودباوری و خداباوری، دو گام بسیار مهمی بودند كه با توجه به آنها انقلاب توانست مسیر خود را بپیماید. در جامعه‌ای كه مرتبا تبلیغ می‌شد كه دین خرافات است و اخلاق و ارزش‌های دینی در معرض تهدید بودند و بر روی تاریخ كهن پهلوی باستان تكیه می‌شد، كار بزرگ انقلاب، بازگرداندن دین به عرصه‌ی جامعه و بازگرداندن خدا به عرصه‌ی اجتماعی مردم بود.

فرزند یادگار حضرت امام ادامه داد: در جامعه‌ی پیش از انقلاب، روح و باور خودباوری وجود نداشت. این دو عامل در قالب جمهوری اسلامی متبلور شدند. جمهوری نماد خودباوری و اسلامیت، پذیرش یك مهد الهی در جامعه‌ی انسانی است و شكل‌گیری جمهوری اسلامی با تكیه بر این دو عامل بوده است.

تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) تصریح كرد: كسانی كه جمهوری اسلامی را مفهومی متناقض می‌دانند، خودباوری و خداباوری را نفهمیده‌اند.

به گزارش ایسنا وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات در عراق، ابراز امیدواری كرد كه نتیجه‌ی این انتخابات، مردم عراق را به نقطه‌ی مثبتی برساند.

سیدحسن خمینی گفت: اگر این شعارهای زیبا از قبیل دموكراسی و آزادی بیان، روزی به ضرر آمریكایی‌ها باشد، آنها اولین كسانی خواهند بود كه این شعارها را زیر پا می‌گذارند.

وی تاكید كرد: تلخ‌ترین مساله این است كه بعضی از ما عاشق قاتلان خود می‌شویم. فلسفه بافتن و میزان عقلی درست كردن برای جنایات آنها اوج حماقت است.

بر اساس این گزارش، در این مراسم علاوه بر اقشار مختلف مردم، مسوولان لشكری و كشوری نیز حضور داشتند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo