شهید آوینی

 

چرا سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی به فراموشي سپرده شده است

عضو شورای مرکزی کنگره شهدا و اسرای دانشگاه های جهان اسلام با اشاره به کم کاری مسئولان کشورمان و نهادهای بین المللی گفت : پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی از سوی مسئولان کشورمان مهجور مانده است.

سید مهدی موسوی عضو شورای مرکزی کنگره شهدا و اسرای دانشگاه های جهان اسلام گفت:در ایران وزارت امور خارجه و دستگاه های متصدی که باید جریان سرنوشت 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی در اسل 1361 در لبنان را پیگیری می کردند تا کنون بسیار ضعیف عمل کردند.

وی با اشاره به پیگیری های مستمر و جدی رژیم صهیونیستی برای روشن شدن سرنوشت ران آراد خلبان مفقود شده صهیونیست، افزود : رژیم صهیونیستی برای خلبانش که یک جنایتکار بوده و در حال بمباران لبنان بوده که مفقود شده است، اقدامات بسیاری انجام داده است. مثلا در سالروز تولد ران آراد به کودکانی که دنیا می آیند هدیه ران آراد داده می شود، در سالگرد ازدواجش به کسانی که ازدواج می کنند هدیه ران آراد داده می شود و در رژیم صهیونیستی که 4 میلیون یهودی دارد، طوماری با یک میلیون امضا برای ران آراد جمع شد و وزارت خارجه این رژیم  از طریق سفرا و نمایندگان و نیز رئیس این رژیم  از طریق لابی های صهیونیستی زیر فشار قرار می گیرد که نتیجه پیگیری سرنوشت ران آراد به کجا رسیده است.

موسوی تصریح کرد : اما متاسفانه مساله 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان از سوی مسئولان کشورمان مهجور مانده است و قطعا وزارت امور خارجه باید گزارش دهد که برای آزادی این 4 نفر تا کنون چه اقداماتی انجام داده است.

عضو شورای مرکزی کنگره شهدا و اسرای دانشگاه های جهان اسلام با اشاره به این مطلب که ربوده شدن این 4 دیپلمات ایرانی تنها تقابل مستقیم ایران در مقابل رژیم صهیونیستی است، گفت : احمد متوسلیان و سید محسن موسوی در میان این 4 نفر دانشجو بودند و قطعا دانشجویان تا هر کجا که بتوانند برای آزادی این دانشجویان و همراهانشان تلاش خواهند کرد.

وی با اشاره به کم کاری نهادهای بین المللی در مقابل ادعاهایشان گفت : صلیب سرخ که ادعا دارد فقط جان انسانها برایش مهم است و به عقاید آنان کاری ندارد، برای 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی چه کرده است و دولت لبنان که مسئولیت حفظ جان دیپلمات های ما با او بوده است باید گزارش دهد که برای روشن شدن سرنوشت این 4 نفر تا کنون چه کرده است.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo