شهید آوینی
 
مراسم گراميداشت شهيد تندگويان در تهران برگزار شد

مراسم گراميداشت شهيد محمدجواد تندگويان عصر روز يكشنبه از سوي‌ پايگاه مقاومت بسيج وزارت نفت در مسجد نور تهران برگزار شد.

در اين مراسم كه با حضور اعضاي‌ هيات دولت ، مديران وزارت نفت ، جمعي‌ از همرزمان و خانواده شهيد تندگويان برگزار شد، ياد و خاطره شهيد تندگويان گرامي‌ داشته شد. وزير نفت در سخناني‌ با بزرگداشت شهيد تندگويان ، بر ضرورت حفظ ياد و نام شهداي‌ والامقام دولت در جامعه تاكيد كرد.

بيژن زنگنه روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بيان اينكه شهداي‌ صنعت نفت با ايثار جان خود، از اسلام انقلاب و افكار امام (ره ) محافظت كردند، بزرگداشت ياد آنها را از سياست هاي‌ اصلي‌ اين وزارت خانه ذكر كرد. وزير نفت تصريح كرد : امروز آنچه براي‌ ما مانده است حاصل فداكاري‌هاي‌ يكهزار شهيد صنعت نفت و ديگر شهداي‌ جنگ تحميلي‌ است و بايد سخت كوشانه از راه آن ها دفاع شود. وي‌ افزود : اين شهيد(تندگويان ) مدير متخصصي‌ بود كه هرگز از پايبندي‌ به خط ولايت عدول نكرد و تا آخر عمر، در خدمت نظام اسلامي‌ و انقلاب بود. در اين مراسم ، يكي‌ ازمداحان اهل بيت و نيز همرزمان اين شهيد با مديحه سرايي‌ و سخنراني‌ ياد شهيد تندگويان را گرامي‌ داشتند.

شهيد تند گويان در آبان ماه سال۵۹ در آبادان به اسارت نيروهاي‌ متجاوز عراقي‌ درآمد و در دوران اسارت براثر شكنجه ي‌ بعثيون ، به شهادت نايل آمد و پس از سالها از پايان جنگ تحميلي‌، پيكر مطهر آن شهيد به ميهن اسلامي‌ انتقال داده شد. شهيد تندگويان دوران تحصيلات دانشگاهي‌ خود را در دانشكده نفت آبادان سپري‌ كرد و در اوايل سال۵۹ به سمت مدير عامل مناطق نفت خيز جنوب گمارده شد و پس از مدت كوتاهي‌ بدليل لياقت ، شايستگي‌ و مديريت قوي‌ از سوي‌ شهيد رجايي‌ بعنوان وزيرنفت به مجلس معرفي‌ و با راي‌ قاطع مجلس راي‌ اعتماد گرفت .

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo