شهید آوینی
 
جامع ترین دانشنامه حضرت علی‌(ع ) درقم به چاپ رسید

یك مسوول در موسسه دارالحدیث قم گفت : جامع ترین وكاملترین دانشنامه حضرت علی‌ (ع ) در جهان در شهر قم به چاپ رسید.

حجت الاسلام محمد هوشمند  افزود : این مجمومه عظیم در۱۷ بخش و براساس قرآن ، حدیث و تاریخ می‌باشد. وی‌ ادامه داد : این دایره المعارف در پنج هزار و۴۰۰ صفحه و در۱۳ جلد به نگارش درآمده است . هوشمند بااشاره به احادیث و روایاتی‌ كه درآن به كار رفته است اظهار داشت : در این مجموعه شش هزار و۷۳۸ متن حدیثی‌ و تاریخی‌ با بیش از۳۰ هزار نشانی‌ و منبع تهیه شده است .

مسوول فهرست نویسی‌ موسسه دارالحدیث قم بابیان اینكه ما برای‌ مستند كردن این مجموعه از روایات اهل سنت و شیعی‌ استفاده كرده ایم بیان داشت : در این دانشنامه از۵۷۰ منبع استفاده شده است كه از این تعداد۳۲۰ منبع از اهل سنت و۲۵۰ منبع از كتب شیعی‌ می‌باشد. هوشمند افزود : این مجموعه نفیس با اهتمام و كوشش حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌ ری‌ شهری‌ و گروه كارشناسان با استفاده از روش تركیبی‌ كتابی‌ و رایانه ای‌ بیش از۱۰ سال به طول انجامیده است . وی‌ با اشاره به ۱۷ بخش موجود در این دانشنامه اظهار داشت : رابطه حضرت علی‌ (ع ) با پیامبر(ص)، كوشش های‌ پیامبر (ص ) برای‌ رهبری‌ حضرت علی‌ (ع )، امام علی‌ بعد از پیامبر(ص )، سیاست های‌ امام ، از موضوعات موجود در این مجموعه می‌باشد.

هوشمند با اشاره به موضوعات دیگر این مجموعه افزود : نبردها، شهادت ، ویژگی‌ها، دانش ها، قضاوت ها، كرامات ، دیدگاههای‌ گوناگون درباره حضرت امام ، دوستی‌ باامام ، دشمنی‌ با امام ، یاران و كارگزاران امام و درنهایت نمایه موضوعی‌ و فهرستی‌ از شانزده بخش گذشته بخش ۱۷ را تشكیل می‌دهد

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo