شهید آوینی
 
جهش جدید مایكروسافت در مبارزه با جاسوسان اینترنتی

شركت «مایكروسافت» این هفته، دنیای كامپیوتر را با خرید یك شركت نرم‌افزاری كوچك نیویوركی و تكنولوژی ضدپوشش جاسوسی این شركت، شگفت‌زده كرده است.

شركت «مایكروسافت» اعلام كرد كه به موفقیتی بزرگ در مبارزه با جاسوسی اینترنتی دست یافته است. به گزارش شبكه «C.B.S» آمریكا، مایكروسافت با ارائه نرم‌افزار جدیدی كه محصول مشترك این شركت و یك شركت امنیت نرم‌افزاری است، فعالیت سرقت اطلاعات و جاسوسی را كه از راه اینترنت انجام می‌شود، تا حدود زیادی متوقف خواهد كرد.

در سرقت اطلاعات و جاسوسی اینترنتی كه به تازگی به پدیده‌ای گسترده و مورد استفاده افراد،‌ گروه‌ها و حتی سازمانهای اطلاعاتی تبدیل شده است، با نصب مخفیانه یك نرم‌افزار بر روی كامپیوتر هدف‌ از طریق اینترنت، به همه اطلاعات مورد نظر در رایانه مذكور، دسترسی پیدا می‌كنند.

به نقل از «C.B.S»، شركت «مایكروسافت» این هفته، دنیای كامپیوتر را با خرید یك شركت نرم‌افزاری كوچك نیویوركی و تكنولوژی ضدپوشش جاسوسی این شركت، شگفت‌زده كرده است.یكی از مسئولان شركت «سان بلت ـ سافت ویر» در فلوریدا، گفت كه یكی از منابع تكنولوژی ضدپوشش، جاسوسی شركت بزرگ «مایكروسافت» می‌باشد. رئیس این شركت اظهار كرد: ما هرگز انجام چنین طرحی را پیش‌بینی نمی‌كردیم.

«مایكروسافت» اعلام كرده است، با توافق انجام‌شده بین خود و شركت «سانت بلت ـ سافت ویر»، به زودی در نمونه‌های تازه تولیدشده نرم‌افزاری و طرحهای انجام‌شده توسط شركت «ریموند»، كاربرد این تكنولوژی را نشان خواهد داد.شركت «مایكروسافت» اظهار داشت كه برای كابران نرم‌افزار «ویندوز» خود، این قابلیت را به وجود خواهد آورد كه ظرف 30 روز، هرگونه برنامه پوشش جاسوسی موجود در كامپیوترهای خود را برطرف كرده از بین ببرند.

بزرگ‌ترین شركت نرم‌افزاری دنیا در ادامه می‌گوید: این تكنولوژی در سری‌های جدید نرم‌افزاری در آینده، در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.پوشش جاسوسی، نوعی برنامه مزاحم است كه به طور سرّی، فعالیتهای كاربران اینترنتی را كنترل می‌كند. تاكنون «مایكروسافت» و سیستمهای نرم‌افزاری دارای نقص امنیتی بوده‌اند و به تازگی درصدد ساخت ابزارهای حفاظتی همچون نرم‌افزار «دیوار آتشین» برای جلوگیری از اقدام هكرها می‌باشند.

این اقدام امنیتی، به زودی درآمدی بالغ بر سه میلیارد دلار برای «مایكروسافت» در پی خواهد داشت.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo