شهید آوینی
 
5 میلیون رزمنده «نشان شجاعت دفاع مقدس» دریافت می‌كنند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس پیش‌بینی كرد قریب 5 میلیون نفر از رزمندگان دفاع مقدس بتوانند در بیست و پنجمین سالگرد دفاع مقدس مفتخر به دریافت نشان شجاعت گردند.

به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، میرفیصل باقرزاده در اولین جلسه هماهنگی اعطای «نشان شجاعت» به رزمندگان دفاع مقدس با بیان این مطلب افزود: اعطای نشان شجاعت می‌تواند با مشاركت دولت، بانك مركزی، وزارت دفاع و مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای كشوری و لشكری در بیست و پنجمین سالگرد دفاع مقدس اجرا شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اضافه كرد: تاكنون حركتی جامع و فراگیر برای قدردانی از رزمندگان و ایثارگران در سطح كشور صورت نگرفته و اكنون مهم آن است كه چنین حركتی سریعتر شروع شود. وی یكی از راههای مناسب برای قدردانی از ایثارگریهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را اعطای نشان‌های مختلف از جمله نشان شجاعت و نشان دفاع مقدس دانست و از دولتمردان و مجلس شورای اسلامی خواست برای تحقق این طرح همكاری نمایند.

به گفته وی اعتبار و ارزش نشان شجاعت نشات گرفته از صلابت رزمندگان است و همانگونه كه علی (ع) به شمشیر ذوالفقار اعتبار بخشید ما نیز باید كاری كنیم تا اعتبار معنوی اینگونه نشانها برای همیشه تاریخ محفوظ بماند. لذا شایسته است مسائل مادی را درگیر اعطای این نشان نكنیم. وی با بیان اینكه در طراحی نشان باید از نمادهای ساده‌ای همچون چفیه بسیجی‌ها استفاده كرد، افزود: از یكایك مسوولان نهادهای كشوری و لشكری و عمومی صاحبنظران می‌خواهیم تا پیشنهادهای خود را برای طراحی این نشان ارایه دهند.

لازم به ذكر است در اولین جلسه هماهنگی اعطای نشان شجاعت، كلیه مسؤولان شركت كننده از نهادهای مختلف كشوری و لشكری ضمن استقبال از طرح نقطه نظرات كارشناسی خود را جهت هر چه بهتر برگزار نمودن طرح اعلام نمودند. رئیس بنیاد حفظ و آثار آبان ماه گذشته از اعطای نشان شجاعت به تمامی رزمندگان دفاع مقدس به مناسبت فرا رسیدن بیست و پنجمین سالگرد آغاز دفاع مقدس خبر داده بود.

میرفیصل باقرزاده با بیان اینكه امیدواریم بتوانیم بزرگداشت ربع قرن از دفاع مقدس را در سال آینده با شكوه تمام در سطح كشور برگزار كنیم، افزود: اعطای نشان شجاعت به تمام رزمندگان سپاه، بسیج، ارتش و حتی سربازانی كه در جنگ حضور داشتند، از جمله كارهایی است كه در سال آینده صورت می پذیرید

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo