شهید آوینی

 
دولت انگلستان متهم به ایجاد فضای رعب و وحشت درمیان مسلمانان شد

یکی از رهبران برجسته مسلمان انگلستان دولت این کشور را به دلیل توجیه جنگ با ترور و سیاست های خود در عراق به ایجاد فضای رعب و وحشت در میان جامعه مسلمان متهم کرد.

اسام تامیامی رئیس انجمن مسلمانان انگلستان(MAB) در گفت وگو با شبکه مستقل GMTV گفت : فکر می کنم این بدگمانی که هم اکنون براین کشور سایه انداخته تنها در میان جامعه مسلمانان وجود ندارد و تمام جمعیت انگلستان را در برمی گیرد.  زمانی که صدها مسلمان را در ساعات اولیه روز بازداشت می کنند و بعد آنها آزاد می شوند فضای وحشت در جامعه مسلمانان حکمفرما می شود.

دو میلیون مسلمان انگلستان مکرراً از سوء رفتارو اقدمات پلیس مبنی بر بازجویی های بدون دلیل شکایت کرده اند. بیش از 35 هزار مسلمان در طی سال گذشته بدون دلیل بازجویی شده اند در حالی که پیش از حملات یازدهم سپتامبر تنها 2000 مسلمان مورد بازجویی های پلیس قرار گرفتند.

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه دوم  آذر ماه توسط نشریه ایندیپندنت منتشر شد، در حدود 80 درصد از جامعه مسلمان می گویند آنها انواع اشکال اسلام هراسی و تبعیض دینی افراطی را تجربه کرده اند. عضو ارشد مجلس انگلستان مرداد ماه گدشته تصدیق کرد که قوانین ضد ترور به صورت نامناسبی در علیه مسمانان به کار گرفته می شود.

علی رغم ادعای دولت انگلستان مبنی برمبارزه علیه تروریسم، این رهبر مسلمان دولت انگلستان را به نقض استاندارد های دموکراسی نیز متهم کرد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo