شهید آوینی

 
مسلمانان انگلستان خواستار قوانین شرعی و وقت نماز هستند

جامعه مسلمانان انگلستان خواستار وقت نماز در محل کار و حل مشکلات اجتماعی خود همانند طلاق، سرپرستی کودک و میراث بر طبق قوانین شرع شدند.

این نظر سنجی که توسط  نشریه گاردین و موسسه تحقیقاتی ICM بر اساس نتایجی که از 500 مسلمان انجام شد نشان می دهد اکثریت مسلمانان انگلستان خواستار حل مشکلات از طریق قوانین شرع هستند. 61 درصد مسلمانان خواستار دادگاه اسلامی شدند که اصول شرع را تا زمانی که مجازات ها بر خلاف قوانین انگلستان نباشد به اجرا بگذارد.

 88 درصد از مسلمانان می خواهند مدارس و محل کار آنها زمانی را برای اقامه نماز در اختیار آنها قرار دهد. بر اساس تحقیقی که پیشتر توسط مجلس عوام انجام شد نظام آموزشی انگلستان پاسخ گوی نیاز دانش آموزان مسلمانان نیست. درصد بسیار بالایی از مسلمانان انگلستان آداب دینی را رعایت می کنند و 5 بار در روز نماز می خوانند این در شرایطی است که زنان نسبت به مردان دیندارتر هستند.

کانادا اولین کشور غربی بود که به جامعه مسلمانان اجازه داد منازعات  اجتماعی خود را بر اساس قوانین اسلام و شرع حل کنند.علاوه براین نظرسنجی نشان داد که بسیاری از مسلمانان می خواهند نقش مهمتری را در جامعه انگلستان ایفا کنند، 40 درصد گفته اند باید بیشتر در جریان فکری و روند کلی فرهنگ انگلستان قرار گیرند.62 درصد گفته اند غیر مسمانان نیز درمیان دوستان آنها جای دارد و 35 درصد گفته اند که همسرشان زمان ازدواج مسلمان نبوده است.

این نظرسنجی از طریق تلفن از 25 آبان تا اول آذر ماه صورت گرفته است. این نظرسنجی بخشی از برنامه نشریه گاردین برای سنجش چگونگی حالات نسل جوان مسلمانان انگلیسی انجام شد و علاوه بر این نظر سنجی 103 جوان مسلمان را برای بحث درباره مهمترین موضوعاتی که با آن روبه رو هستند از هویت تا جنگ علیه ترور گرد هم جمع کردند.نظرسنجی گاردین اثبات کرد حمایت سیاسی از حزب کارگراز زمان انتخابات سال 2001 به نیم رسیده است و مسلمانان بیشتر از طرفداران دمکرات های آزادی خواه به شمار می روند.

نقش انگلستان در جنگ عراق و حمایت سرسختانه تونی بلر از جنگ علیه ترور که در نظر مسلمانان حمله به اسلام است بی تردید نقش مهمی را در بی توجهی مسلمانان انگلستان به حزب کارگرد ایفا کرده است. در انتخابات سال 2001 ، 75 درصد از کسانی که رای داده بودند از حزب کارگر حمایت می کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo