شهید آوینی

 
راهپیمایی میلیونی مردم لبنان، روز سه شنبه برگزار می شود

به دعوت احزاب وگروه های ملی اسلامی لبنان روز سه شنبه بزرگترین تظاهرات مردمی در مخالفت با مداخله جویی های آمریکا و غرب درامور داخلی لبنان از جمله قطعنامه 1559 و حمایت از مقاومت بر ضد اشغالگری اسرائیل در شهرهای مختلف لبنان برگزار خواهد شد.

به نقل از روزنامه های چاپ لبنان ،  بیروت و مناطق دیگر لبنان برای برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز علیه مداخله جویی های آمریکا و غرب در امور داخلی این کشور خود را آماده می کنند .

قراراست روز سه شنبه این راهپیمایی میلیونی که احزاب و نیروهای ملی و اسلامی لبنان آن را سازمان دهی می کنند و از مردم برای شرکت گسترده در این تظاهرات دعوت کرده اند، در مخالفت با قطعنامه 1559 شورای امنیت و نیز همبستگی با مقاومت بر ضد اشغالگری اسرائیل و همبستگی با سوریه برگزار شود.

روز گذشته در خیابان های بیروت خودروی هایی با حمل پلاکاردها و پرچم های لبنان و احزاب این کشور با استفاده از بلندگو با پخش سرودهای حماسی مردم را برای شرکت در راهپیمایی فردا دعوت می کردند.

در این چارچوب شیخ هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان گفت : هدف از برگزاری راهپیمایی سه شنبه اعلام این سخن به تمام جهانیان است که اکثریت مردم لبنان با قطعنامه 1559 شورای امنیت مخالف هستند و آنها با هرگونه گزینه استراتژیکی سیاسی برای حفظ لبنان و قدرتمند ماندن آن همراه هستند، هدف از این تظاهرات تهمت زنی و  حمله علیه گروه یا جناح خاصی در داخل کشور نیست بلکه برای بازگردان امور به مسیر عادی خود است، هر کس که گمان کند قطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه 1559 تنها برای یک گروه خاص در لبنان تصویب شده است سخت در اشتباه است همه باید این حقیقت را درک کنند.

در نشستی در راشیا در بقاع غربی فیصل داوود نماینده مجلس لبنان با مسئولان حزب سوری ملی اجتماعی و بعث سوسیالیست عربی و جنبش مبارزه لبنانی و روسای شهرداری منطقه بقاع خواستار مشارکت فعال در راهپیمایی فردا شد .

احزاب و نیروهای ملی در جنوب لبنان نیز تاکید کردند تظاهرات سه شنبه ترجمان ایمان لبنانی ها به گزینه های ملی و روابط برادرانه و اشتراک سرنوشت با کشور برادر سوریه خواهد بود .

همچنین رئیس منطقه ای جنبش امل در استان جبل عامل گفت : تظاهرات فردا سه شنبه یک نقطه عطف تاریخی برای مردم لبنان است وی خواستار مشارکت گسترده در روز وفاداری به میهن شد.

مقامات حزب الله لبنان نیز تصمیم گرفته اند از اعضا و طرفداران خود برای شرکت گسترده در تظاهرات فردا دعوت کنند .سید حسن نصرالله دبیرکل این جنبش نیز تاکید کرد: حزب الله و طرفدارانش بر اساس موضع ثابت خود در مخالفت با مداخله جویی های خارجی و حمایت از مقاومت د راین تظاهرات شرکت خواهد کرد.

صدها دستگاه اتوبوس و وسائط نقلیه برای انتقال مردم از مناطق مختلف لبنان به مسیرهای تظاهرات فردا اجاره شده است

بزرگترین تظاهرات مردمی درمخالفت با قطعنامه مداخله جویانه 1559 شورای امنیت و حمایت از مقاومت بر ضد اشغالگران اسرائیلی برگزار می شود.

احزاب وگروه های مختلف لبنانی همچنان به آماده سازی برای برگزاری این همایش بزرگ مردمی ادامه می دهند و در راس همه آنها جنبش حزب الله و امل حمایت خود را از این تظاهرات اعلام کرده اند.تدابیر امنیتی از هم اکنون برای حفظ امنیت مراسم بزرگ فردا آغاز شده است .

منابع حزبی نیز پیش بینی کردند که در برخی مناطق از جمله بیروت در همبستگی با این تظاهرات اعتصاب عمومی صورت خواهد گرفت .

به گزارش خبرنگاران روزنامه السفیر لبنان در برخی مناطق تشکل های شهرداری های مناطق جنوب، منطقه بقاع و شمال تصمیم گرفته اند در تظاهرات فردا شرکت کنند.خبر دیگر دست اندرکاران این تظاهرات تاکید کرده اند برای نشان دادن وحدت مردم لبنان در مقابله با دخالت های خارجی و تهدیدهای اسرائیل تنها پرچم لبنان در میان جمعیت حمل خواهد شد.

مقامات لبنانی از جمله عمر کرامی نخست وزیر جدید این کشور که انتخابش نیز مورد انتقاد آمریکا قرارگرفت، بارها اظهارات مداخله جویانه آمریکا را در امور داخلی کشورشان محکوم و آن را رد کرده اند .

شایان ذکر است آمریکا چندی است فشارهای فراوانی را بر سوریه برای عقب نشینی نیروهایش از لبنان اعمال می کند و در این راستا از حربه شورای امنیت هم برای پیشبرد مقاصد و اهداف خاص خود در لبنان سوء استفاده کرد و قطعنامه 1559 را علیه سوریه و لبنان با اهرم فشار خود به تصویب رساند که بر اساس آن از سوریه خواسته شده است که نیروهایش را از لبنان خارج کند که این قطعنامه با واکنش شدید مقامات لبنان روبرو شد و آن را دخالت آشکار در امور داخلی کشورشان تلقی کردد.

لبنان تاکید کرده است مساله حضور نیروهای سوری بر اساس توافقنامه طائف عربستان صورت گرفته است و سوریه هرگز در امور داخلی لبنان دخالت نمی کند.

در چرخه فشارهای آمریکا علیه سوریه نباید از نقش پنهانی رژیم صهیونیستی غافل شد این رژیم که همزمان در جنگ روانی و تبلیغاتی علیه فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران نیز فعالیت می کند بامتهم کردن سوریه به آنچه حمایت از تروریسم نامیده است، تلاش می کند عرصه را بر سران سوریه تنگ تر کند و با توجه به اشغال بلندی های استراتژیک جولان سوریه از پس دادن این منطقه مهم به دمشق همچنان سرباز زند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo