شهید آوینی

 
آغاز هفته آگاهی درباره اسلام در انگلستان

مسلمانان در شهرهای اصلی انگلستان امروز دهمین هفته آگاهی درباره اسلام را با فعالیتها و همایش های گوناگون آغاز کردند.

برگزار کنندگان همایش هفته آگاهی درباره اسلام که 2 تا 8 آذر ماه توسط انجمن اسلامی انگلستان در سالن تأترگلوب شکسپیر در لندن برگزار می شود در بیانیه خود آورده اند: همزمان با افتتاح نمایشگاه تازه ای از کارهای مسلمانانی که درانگلستان زندگی می کنند، هفته آگاهی درباره اسلام نیز آغاز می شود و همایش هایی که در این برگزار می شود بر این امر تاکید می کند که نه تنها می توان در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی کرد، بلکه می توان در بهتر زندگی کردن افراد تاثیر گذاشت.

موضوع همایش امسال " همسایه مسلمان شما" بوده و هدف از برگزاری این همایش تاکید بر همکاری و کمکی است که مسلمانان انگلیسی هر روزه در جامعه انگلستان ارائه می دهند. در این همایش وزیر تجارت و صنعت، سفیر شاهزاده عربستان سعودی، " ترکی الفیصل" و "اقبال سکرانی" از شورای مسلمانان انگلستان حضور به هم می رسانند. در این میان اشحاص عالی مقام دیگری از دیگر ادیان و موسسه ها نیز در سالن تأترگلوب شکسپیر در لندن حضور می یابند . زمان برگزاری همایش در دیوارهای سالن تأترگلوب شکسپیر تصاویر اسلامی به نمایش در می آید.

شهردار لندن و قائم مقام مجلس نمایندگان، "ترور فیلیپس"، از دیگر مقامات سیاسی هستند که از هفته آگاهی درباره اسلام حمایت می کنند. آنها متعهد شده اند تا رابطه بین جوامع گوناگون را بهبود بخشند و تساهل و درک دوجانبه را در جامعه انگلستان تقویت نمایند.

لیوینگستون گفته است : لندن به گوناگونی فرهنگی خود افتخار می کند. زمانی که تنش های بین المللی به وجود می آید باید از یکدیگر حمایت کنیم و از اقدامات نژادپرستانه که سعی در اشاعه عدم تساهل و سوء استفاده از شرایط را دارند ممانعت به عمل آوریم.  از دیگر سازمان های اصلی نیز می خواهم حمایت خود را از هفته آگاهی درباره اسلام نشان دهند.

این هفته با هدف ایجاد درک بهتر بین مسلمانان و غیر مسلمانان هفته آگاهی اسلام نامگذاری شده و در طی ده سال گذشته هر سال در چنین تاریخی هفته آگاهی درباره اسلام برگزار می شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo