شهید آوینی
 
راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی پلیس

همزمان با روز جهانی ارتباطات، پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس با حضور مسجدجامعی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار قالیباف، فرمانده نیروی انتظامی، متشکل از هفت گروه خبری در معاونت اجتماعی «ناجا» افتتاح شد.

بنابر اعلام مسؤولان امر، این پایگاه، با هدف اطلاع‌رسانی سریع، صریح، شفاف و ایجاد فرصت مساوی برای بهره‌گیری خبرنگاران و رسانه‌ها از اخبار حوزه حوادث و امنیت اجتماعی در هفت گروه خبری مواد مخدر، راهور، انتظامی، آگاهی، اطلاعات، اجتماعی و بین‌الملل  تأسیس شده است.

بنا بر این گزارش، مسجدجامعی، وزیر فرهنگ و ارشاد، در مراسم افتتاح این پایگاه با اشاره به اینکه بنا بر آمارهای موجود، در ایران به ازای هر کاربر، 5/4 دستگاه کامپیوتر در منازل و مراکز مختلف وجود دارد، افزود: آمارها نشان می‌دهد که تا سال 80 الی 81، حدود 20 درصد مردم  کشور و در تهران تا 50 درصد افراد، به این دستگاه دسترسی دارند لذا با این روند شتابنده، فراگیری و بهینه‌سازی در مصرف آن، به مدیریت و پشتیبانی‌هایی با تعاریف روشن و شفاف نیاز دارد.وی افزود: بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در نیروی انتظامی نیز با توجه به وضعیت جامعه امروز، مستلزم پشتوانه ساختاری و علمی است و نیروهای متخصص، باید از این فناوری  پشتیبانی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تغییر نوع نگاه جامعه به پلیس تصریح کرد: تعریف از امنیت، دیگر شکل سنتی ندارد زیرا پلیس، بدون برقراری ارتباط و جلب مشارکت مردم، قادر به تأمین و حفظ امنیت در جامعه نیست.وی همچنین با مقایسه نوع فعالیت و وظایف رسانه‌ها در جامعه امروز و دیروز گفت: در گذشته هر شخص یا مسؤولی، حق اظهارنظر درباره مسائل مرتبط با امنیت را نداشت.

مسجد جامعی گفت: اگر امنیت، یک پدیده اجتماعی است، پس اعتماد متقابل، حرف اول را می‌زند لذا باید بیشترین مشارکت را در این زمینه  با مردم داشت تا امنیت پایدار شکل گیرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: تبادل اطلاعات با مردم مهم است و با توجه به تعریف جدید نیرو از امنیت، به مدیریت جدید و سرمایه‌گذاری ویژه جهت جلب مشارکت مردمی نیاز داریم. وی همچنین ارایه تحلیلی بر اتفاقات و مسائلی که در جامعه روی می‌دهد را ضروری دانست و تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که موقعیت و مقبولیت پلیس در بین افکار عمومی در حال افزایش است و اینگونه اقدامات علمی و تکنیکی، این مقبولیت را ارتقا می‌بخشد.

سردار قالیباف نیز در آغاز این مراسم، طی سخنانی با تأکید بر حرکت مصمم پرسنل نیروی انتظامی به سوی اهداف از پیش تعیین شده اضافه کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات و ناامنی‌ها در جامعه، به بخشی از کارکردهای  حوزه‌های دیگر برمی‌گردد که البته نحوه مدیریت و اداره بخش‌های مختلف، بیشترین سهم را در بروز مشکلات دارد.

وی گفت: باید پیش از رفع کمبود امکانات و مشکلات مالی، کارآمدی برخی مدیران جامعه را افزایش داد؛ البته با وجود فرهنگ اسلامی و مردم متدین ایران، می‌توان با کمترین هزینه و زمان، بهترین امنیت را برقرار كرد.

فرمانده نیروی انتظامی، میزان امنیت در ایران را نسبت به کشورهای دیگر بسیار بالا بر شمرد و اظهار داشت: پلیس، بیشترین تمرکز خود را بر سلب اراده جرم از مجرم و پیشگیری و دفاع اجتماعی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی «پلیس 110» گفت: این طرح نیز مشارکت ملی را در تأمین امنیت افزایش داد و همه مردم با یک تماس، به راحتی پلیس را در جریان اتفاقات قرار می‌دهند.

به گفته وی، با وجود همه کاستی‌ها و کوتاهی‌ها، امروز میزان رضایتمندی از «پلیس 110»، 73 درصد در صحنه حضور در عملیات و 98 درصد از اپراتورها و غیره است.

قالیباف در پایان، با اظهار امیدواری نسبت به تحقق 10 طرح «ناجا» در سال جاری تأکید کرد: نیروی انتظامی در حین افزایش سرعت خود در انجام امور، نگران عقب‌ماندگی برخی دستگاه‌ها در تعامل با این نیرو است.

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo