شهید آوینی
 
نباید در مقابل تعرض اشغالگران آمریكایی به مقدسات مسلمانان و شیعیان ساكت ماند
به نقل از روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در درس خارج خود، تعرض نظامیان اشغالگر آمریكایی به مقدسات مسلمانان و شیعیان و هتك حرمت عتبات عالیات در عراق را اقدامی گستاخانه، وقیحانه و همراه با حماقت دانستند و ضمن اظهار تالم و تاسف شدید از این وقایع تصریح كردند: مطمئنا مردم مسلمان و شیعیان در عراق و دیگر نقاط دنیا در مقابل این تعرض و گستاخی ساكت نخواهند نشست زیرا این وقایع، بسیار مهم است و نباید در مقابل آنها ساكت ماند.

ایشان با تاكید بر اینكه حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت سیدالشهدا (ع) در اعماق قلوب مسلمانان و شیعیان جای دارند و مرقد‌های مطهر آنان دارای جایگاه بسیار والا و خاصی هستند افزودند: مسلمانان نمی‌توانند تعرض نظامیان وقیح آمریكایی به این اماكن مقدس و گلوله باران وادی السلام در نجف را كه محل دفن بسیاری از اولیاء، اوصیا و بزرگان است، تحمل نمایند و این جنایت از نظر دنیای اسلام، شیعیان و ملت ایران محكوم است.

مقام معظم رهبری خاطر نشان كردند: وقاحت آمریكاییها به حدی رسیده است كه به رغم این جنایات و هتك حرمت‌ها در عراق، همچنان دم از حقوق بشر و دموكراسی می‌زنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاكید بر اینكه تخم تفرقه‌ای كه آمریكاییها در عراق كاشته‌اند، تا دهها سال محصول تلخ نفرت را ببار خواهد آورد، افزودند: رسوایی اخیر زندان ابوغریب كه مشخص شده در زندانهای دیگر نیز جریان دارد، داغ ننگی بر پیشانی آمریكاییها است كه به آسانی پاك نخواهد شد.
ایشان با اشاره به اظهارات مقامات آمریكایی مبنی بر بی‌اطلاعی از ماجرای زندان ابوغریب، آن را یك دروغ آشكار دانستند و خاطر نشان كردند: سردمداران كاخ سفید در حالی چنین آشكار دروغ می‌گویند كه صلیب سرخ اعلام كرده است از مدتها قبل مسؤولان امریكایی را در جریان وضع زندان ابوغریب قرار داده بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، دستگاه هیات حاكمه آمریكا را دستگاه نفرت، ظلم و بی‌اعتنایی به كرامت انسانها دانستند و تصریح كردند: ورود آمریكاییها به عراق، ماندن آنها در عراق، رفتارشان با مردم عراق، گماردن یك حاكم آمریكایی در این كشور، شكنجه زندانیان در زندانها و تعرض اخیر آنها به شهرهای مقدس كربلا و نجف، همه كارهای غلطی است كه پشت سر هم انجام گرفته و آمریكاییها امروز در باتلاق و گندابی گرفتار شده‌اند كه هر چه جلوتر روند بیشتر گرفتار خواهند شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ارائه طرح انتقال قدرت در عراق را نیز یك فریب برشمردند و تاكید كردند: سیاستمداران و نخبگان عراقی بدانند كه هر كدام از آنها كه سر كار بیایند و دست نشانده آمریكا باشند به اندازه آمریكاییها، منفور خواهند بود.
ایشان تصریح كردند: انتقال قدرت واقعی هنگامی است كه مردم عراق، حق انتخاب داشته باشند و در غیر این صورت طرحی كه از جانب یك نفر و با حمایت آمریكاییها به سیاستمداران عراقی دیكته شود، انتقال قدرت به مردم نخواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاكید بر اینكه امروز، دولت آمریكا در عراق و صهیونیستهای غاصب در فلسطین، مرتكب بزرگترین جنایات بشری می شوند، خاطر نشان كردند: این جنایات در اثبات حقانیت مردم ایران برای انتخاب شعار «مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل» كافی است.
مقام معظم رهبری با اشاره به ادعای دولتهای اروپایی مبنی بر حمایت از حقوق بشر، تصریح كردند: اگر دولتهای آمریكایی در این ادعای خود صادق هستند، باید اقدامات و جنایات اخیر آمریكا را صریحا محكوم نمایند و این محكومیت باید با ارائه و تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل باشد زیرا در غیر این صورت، ادعای حمایت از حقوق بشر، برای ملتها هیچ ارزشی ندارد.

 


 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo