شهید آوینی


 

46 كشور جهان در نمایشگاه كتاب تهران

در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه كتاب تهران كه در محل دایمی نمایشگاه‌ها برگزار شد، محمدعلی شعاعی، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هفدهمین نمایشگاه كتاب به تشریح برنامه‌های این نمایشگاه پرداخت.

وی از سرای اهل قلم، سرای ایران، سالن كارنامه نشر و دومین بازار جهانی كتاب به عنوان بخش‌های مختلف نمایشگاه یاد كرد و گفت: سرای اهل قلم، با 36 نشست در كل مدت نمایشگاه و با حضور صاحب‌نظران و اهل قلم به پیگیری مباحث نظری می‌پردازد. سرای ایران نیز در زمینه معرفی فرهنگ ایران به صورت مكتوب، اطلاعات مفیدی را در اختیار بازدیدكنندگان قرار خواهد داد.

وی افزود: در دومین بازار جهانی كتاب، كه مشاركت ناشران ایرانی و خارجی را فعال‌تر می‌كند، موفقیت ناشران ایرانی عرضه خواهد شد. این بازار، 17 نشست تخصصی را نیز در زمینه صنعت نشر برگزار می‌كند.

شعاعی درباره فعالیت سالن كارنامه نشر گفت: در این سالن علاوه بر معرفی دستاوردهای نشر در سال گذشته، 25 سال نشر ایران مورد توجه قرار می‌گیرد.وی همچنین از شركت ناشران خارجی در بخش بین‌المللی نمایشگاه یاد كرد و افزود: در بخش بین‌المللی، 1200 ناشر از 46 كشور دنیا در این نمایشگاه شركت می‌كنند و كتاب‌های خود را در دو بخش یارانه‌ای و غیریارانه‌ای ارایه می‌دهند.

شعاعی در پایان از برنامه‌ریزی ستاد نمایشگاه، مدیریت شهر تهران و اهتمام ریاست‌جمهوری برای برپایی این نمایشگاه تشكر كرد.

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo