شهید آوینی

 
سی‌ان‌ان خبر داد:عذرخواهی فرمانده نیروهای آمریکا در استفاده از قرآن کریم به عنوان هدف در آموزش تیراندازی
یک شبکه خبری آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود از عذرخواهی فرمانده نیروهای آمریکا در پایتخت عراق به خاطر تیراندازی هفته گذشته سربازان آمریکایی به قرآن خبر داد.
   
ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در عراق جمعه، اعتراف کرد که سربازان آنها در یکی از اردوگاه‌های آموزشی وابسته به خود از قرآن کریم به عنوان هدف نظامی تیراندازی استفاده کردند.

شبکه خبری "سی‌ان‌ان" در پایگاه اینترنتی خود نوشت بر همین اساس ژنرال "جفری هاموند" فرمانده نیروهای آمریکا در بغداد به دلیل برانگیخته شدن خشم مردم مجبور به عذرخواهی رسمی در جمع مردم بغداد شد.

وی افزود: من آدم محترمی هستم،‌ من آدم با شخصیتی هستم. به شما قول می‌دهم این اتفاق هرگز تکرار نخواهد شد.
این نظامی بلندپایه آمریکایی در ادامه تاکید کرد: ملتمسانه به چشمان شما نگاه می‌کنم و می‌گویم لطفا من و سربازانم را ببخشید. سربازی که این عمل را مرتکب شد، فرصت خدمت به ارتش آمریکا و مردم بغداد را از دست داد.

سی‌ان‌ان می‌افزاید: پس از آنکه "عبدالله" که از افراد مسلح عراقی است قرآن‌های سوراخ شده بر اثر گلوله نظامیان اشغالگر را پیدا نمود به مافوق خود خبر داد و پس از آن باعث برانگیخته شدن خشم و انزجار مردم "رضوانیه" در حومه بغداد شد.

هیئت علمای مسلمانان عراق نیز اعلام کرد که نیروهای وابسته به اشغالگران آمریکایی که از خودروی زرهی و یک خودرو از نوع "همر" تشکیل می‌شدند، در نزدیکی پاسگاه پلیس در منطقه "الرضوانیه"، قرآن کریم را بر روی "سیبل تیراندازی" قرار دادند و به سوی آن تیراندازی کردند.

شاهدان عینی منطقه تاکید کردند که این نیروها با اقدامی فجیع و در بر چشمان نگهبانان پاسگاه قرآن‌هایی که گرد و خاک بر روی آن نشسته و صفحه‌های آن به دلیل تیراندازی سوراخ بود در همان محل ترک کردند و بر روی یکی از صفحه‌های آن به زبان انگلیسی جملاتی ناپسند نوشته بودند.

"بیلی باکز"، سرهنگ ارتش اشغالگر آمریکا در این ارتباط گفت: در 11 ماه می (22 اردیبهشت) پلیس عراق نسخه‌ای از قرآن کریم را بر نیمکتی در یک میدان تیر در منطقه الرضوانیه پیدا کرد که بر روی ‌آن آثار گلوله و پارگی و عبارت‌هایی ناپسند بر روی جلد آن دیده می‌شد.

باکز افزود: پلیس عراق این موضوع را به نیروهای آمریکایی اطلاع دادند. در این ارتباط، فرمانده مسئول این منطقه در این‌باره تحقیق کرد و برای حل این موضوع با رهبران محلی عراقی و شیوخ عشایر دیدار کرد.
اهانت‌های آمریکایی‌ها به قرآن کریم پیش از این، در زندان‌های "گوانتانامو" و "ابوغریب" نیز دیده شده بود.

منبع:سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo