شهید آوینی

 
مرز چزابه به زودي براي عبور زائران ايراني به عراق باز مي‌شود

مسئول عتبات عاليات سازمان حج و زيارت كشور گفت: به محض آماده شدن تجهيزات از سوي عراقي‌ها مرز چزابه به زودي گشايش مي‌يابد و احتمالاً اين مرز زودتر از مرز شلمچه باز شود.

حسين اكبري با اشاره به مسدود بودن مرز شلمچه، گفت: هنوز معلوم نيست اين مرز در چه زماني گشايش يابد.
مسئول عتبات عاليات سازمان حج و زيارت كشور ادامه داد: مرز شلمچه به دليل درگيري‌هاي داخلي و ناامني موجود در عراق بسته شده و در حال حاضر به نظر مي‌رسد مشكلات برطرف شده ولي هنوز آن‌ها معتقدند برخي از مشكلات باقي‌مانده است.

وي با اشاره به اين‌كه طبق قرارداد مي‌توانيم روزانه 2 هزار و 500 نفر را به عتبات عاليات اعزام كنيم، گفت: به دليل مسدود بودن مرز شلمچه ميزان اعزام زائران به عتبات كاهش يافته و در حال حاضر روزانه 1500 نفر به عراق اعزام مي‌شوند.

مسئول عتبات عاليات سازمان حج و زيارت كشور خصوص افزايش قيمت سفر به عتبات عاليات گفت: حدوداً تا 2 ماه آينده قيمت اعزام به عتبات عاليات تغيير نمي‌كند و افرادي كه در گذشته ثبت‌نام كرده‌اند با همان قيمت قبلي به عتبات عاليات اعزام مي‌شوند.

وي با اشاره به اين‌كه تغييرات قيمت سفر به عتبات عاليات از‌ 2 ماه آينده آغاز مي‌شود، گفت: البته تغييراتي در خود سفر هم ايجاد مي‌شود.

به گفته مسئول عتبات عاليات سازمان حج و زيارت كشور، تعداد روزهاي اقامت زائران در نجف و كربلا تغيير مي‌كند و اين تغييرات بر اساس خواسته زائران صورت مي‌گيرد.
اكبري در پايان خاطرنشان كرد: اگر مرز باز شود، تغييرات زودتر اعمال مي‌شود.

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo