شهید آوینی

 
رهبر معظم انقلاب: تمسك به اسلام راه منحصر به فرد تحقق آرمان‌های ملت است

اسلام، دربردارنده آزادی، استقلال، عزتمندی، رفاه عمومی، پيشرفت همه جانبه و همه خيرات و بركات دنيوی و اخروی است و به همين علت تمسك به اسلام، «راه منحصر به فرد تحقق آرمان‌های ملت» است.

به نقل از پايگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در آخرين روز سفر به استان فارس، روز پنج‌شنبه در اجتماع ده‌ها هزار نفری مردم م‍ؤمن، خونگرم و انقلابی منطقه لارستان، در ورزشگاه تختی شهر لار و خيابان‌های اطراف، حضور نظاميان امريكايی را عامل تشنج و ناامنی در عراق و خليج فارس خواندند و تأكيد كردند: ملت بزرگ ايران با تمسك به اسلام، همچون يد واحد، از منافع، هويت و حيثيت خود دفاع می‌كند و به بركت همت و استعداد جوانان پرشور، ايران را به جايگاهی شايسته می‌رساند.

رهبر انقلاب اسلامی در اين ديدار شناخت گذشته را موجب فهم بهتر مسائل امروز و تشخيص صحيحِ راهِ فردا دانستند و با اشاره به قيام «اسلامی، ضداستبدادی و ضد استعماری» مردم لارستان به رهبری آيت‌الله‌العظمی سيدعبدالحسين لاری در بيش از يك قرن قبل افزودند: مردم لارستان در پرتو رهبریِ روحانيت آگاه و مجاهد، ثابت كردند می‌توان با آگاهی، شجاعت و روشن‌بينی بر بزرگترين و لجوج‌ترين دشمنان پيروز شد و ملت بزرگ ايران، اين درس كارساز را در انقلاب اسلامی به كار گرفت.

ايشان در تبيين آثار مبارك پيروزی انقلاب اسلامی افزودند: در آن مقطع، قدرتمندان جهان تصور می‌كردند ريشه دين و دينداری را در همه عالم از جمله در كشورهای اسلامی قطع كرده‌اند اما ملت ايران با درس‌آموزی از قيام‌ها و تحركات اسلامی گذشته خود، پرچم اسلام و پيروی از قرآن و قوانين محمدی (ص) را برافراشت و در ميان ناباوری زورگويان جهانی، «دينداری» را به زندگی بشر بازگرداند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به تقويت و تعميق گرايش به دين و معنويت­ حتی در كشورهای غيراسلامی خاطرنشان كردند: اين واقعيت از جمله نتايج معجزه بزرگی است كه ملت ايران با انقلاب اسلامی و ارائه الگوی حكومت و نظام دينی به جهانيان، آفريده است.

رهبر انقلاب اسلامی در تبيين ضروريات و عواملِ ادامهء حركت قدرتمندانه ملت ايران، تمسك به اسلام را دارای اهميتی فوق‌العاده برشمردند و تأكيد كردند: اسلام، دربردارنده آزادی، استقلال، عزتمندی، رفاه عمومی، پيشرفت همه جانبه و همه خيرات و بركات دنيوی و اخروی است و به همين علت تمسك به اسلام، «راه منحصر به فرد تحقق آرمان‌های ملت» است.

ايشان «وحدت ملت ايران، همدلی ملت‌های مسلمان و همكاری كشورهای اسلامی» را ضرورتی جدی دانستند و با اشاره به تلاش سلطه‌گران برای ترساندن كشورهای خليج‌فارس از جمهوری اسلامی افزودند: ايران اسلامی همانگونه كه از ابتدا اعلام كرده از عمق وجود خود به اتحاد اسلامی اعتقاد دارد و امروز نيز همچون گذشته دست دوستی و برادری به سوی همسايگان خود دراز می‌كند.

ايشان، تأكيد جمهوری اسلامی ايران بر وحدت جهان اسلام را نه برمبنای احتياج و نيازِ به همسايگان، بلكه براساس اعتقادات عميق اسلامی دانستند و افزودند: متأسفانه توطئه‌های تفرقه­انگيز دشمنان اسلام، در برخی موارد به نتايجی می‌رسد اما با وجود همهء طرح‌ها و تلاش‌های اختلاف‌برانگيز دستگاه‌های جاسوسی امريكا و صهيونيزم، روابط ايران با كشورهای عرب و غيرعرب منطقه، سالم، خوب و برادرانه است و بايد روز به روز تقويت شود.

رهبر انقلاب اسلامی «وحدت ملی» را نيز، بسيار مهم خواندند و خاطرنشان كردند: ملت ايران، از اول انقلاب توطئه‌های تفرقه‌انگيزی را كه به بهانه قوميت، مذهب و يا تفاوت سلايق سياسی شكل می‌گرفت خنثی كرده و اكنون نيز با هوشياری و مراقبت بيشتر، به جهانيان نشان خواهد داد كه اين ملت بزرگ با وجود تنوعی كه در مذاهب، قوميت‌ها و سلايق سياسی دارد، ملتی يكپارچه است و همچون يد واحد از منافع، هويت و حيثيت خود دفاع می‌كند و خشن‌ترين دشمنان را نيز به زانو در می‌آورد.

ايشان برادری و همكاری مردم شيعه و سنی در لارستان را نمونه‌ای تحسين برانگيز از وحدت مسلمانان دانستند و يادآور شدند: نظرها، اجتهادها و سلايق متفاوت نبايد «وحدت و تلاش مشترك شيعه و سنی» را برای «اِعلای كلمه توحيد، تحقق ارزش‌های اسلامی و اجرای قوانين محمدی (ص)» خدشه‌دار كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، منصرف كردن ملت‌های مسلمان از الگوبرداری از جمهوری اسلامی را، هدف اصلی «تهاجم و تهديد سياسی، امنيتی، اقتصادی و تبليغاتی بيگانگان» از جمله نوشته‌های وقاحت‌آميز برخی قلم به مزدهای حقير در بعضی روزنامه‌های عربی خواندند و افزودند: ملت ايران، قلب امت اسلامی و مركز و محور «حركت عظيم بيداری و پيشرفت اسلامی» است و زورگويان جهانی نيز از توجه روزافزون امت اسلام به اين الگوی عملی مضطرب و هراسانند.

رهبر انقلاب اسلامی تنها راه مقابله با توطئه‌های گوناگون استكبار را وحدت روزافزون و تلاش بی‌وقفه برای پيشرفت همه‌جانبه كشور دانستند و افزودند: البته امروز ماهيت حقيقی سياست‌های دشمنان اسلام برای مردم منطقه، كاملاً فاش شده و كذب بودن ادعاهای دروغين آنها به اثبات رسيده است.

ايشان حضور امريكايی‌ها در خليج‌فارس را عامل ناامنی خواندند و تأكيد كردند: امنيت خليج‌فارس بايد به دست دولت‌های منطقه تأمين شود و همه بدانند كه روزگار تسلط قدرت‌های زورگو بر «كشورها، آبراه‌ها و گذرگاه‌های حساس» به پايان رسيده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، ادعای امريكايی‌ها را مبنی بر تلاش برای ايجاد امنيت در عراق، دروغی مفتضحانه دانستند و افزودند: همانگونه كه برخی امريكايی‌ها نيز اذعان كرده‌اند آنها برای نفت عراق، اين كشور را اشغال كرده‌اند و با بی اعتنايی به «جان و مال و ناموس و غرور مردم عراق»، مهمترين عامل و وسيله ايجاد ناامنی در اين كشورند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اتهامات دروغ امريكا مبنی بر دست داشتن ايران و كشورهای ديگر در ناامنی‌های عراق، خاطرنشان كردند: اصل حضور اشغالگران امريكايی، برای تحريك مردم عراق كافی است بنابراين امريكايی‌ها، مجرم اصلی اوضاع عراقند.

ايشان دخالت‌های امريكا در مسئله فلسطين و حمايت واشنگتن از رژيم صهيونيستی را موجب پيچيده‌تر شدن مسئله فلسطين دانستند و افزودند: ملت بيدار، آزاده و روشنفكر فلسطين، دولت منتخب خود را برگزيده است و اين دولت مشغول كار است اما امريكايی‌ها با دخالت‌های بی‌مورد و حمايت از صهيونيست‌ها، نمی‌گذارند اوضاع آرام شود.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع‌بندی اين بخش از سخنان خود تأكيد كردند: بدون ترديد، مسئله عراق و فلسطين حل خواهد شد و با حل آنها، از حيثيت و هويت استكبار امريكا هم چيزی باقی نخواهد ماند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در بخش ديگری از اين ديدار، به اقدامات خيرين لار در كمك به محرومان، رشد علم‌آموزی و ساخت مساجد اشاره كردند و افزودند: اين همت و سرمايه‌گذاری به خصوص در بخش‌های توليدی، بهترين حسنه و صدقه است و سياست نظام هم كمك گرفتن از سرمايه‌های مالی، فكری و بازوان قوی ملت است.

ايشان با اشاره به پايان سفرشان به استان فارس، ضمن سپاسگزاری و تشكر صميمانه از مردم اين استان خاطرنشان كردند: در اين سفر 9 روزه مردم استان سرافراز و پهناور فارس، محبت و صميميت را به حد كمال رساندند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند:‌ در جلسه ديروز هيئت‌وزيران در شيراز، درباره مسائل و مشكلات استان فارس تصميمات مفيد و خوبی اتخاذ شد كه اميدواريم مسئولان با توفيق الهی بتوانند خدمات شايسته و كاملی را برای اين مردم با محبت انجام دهند.

در ابتدای اين ديدار آيت‌الله سيد عبدالعلی آيت‌اللهی از جانب خود و ساكنان شيعه و سنی منطقه، به حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خير مقدم گفت.

 

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo