شهید آوینی

 
قرآن کریم با خط استاد میرخانی منتشر می‌شود
مدیرکل دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن گفت: قرآن کریم با خط نستعلیق استاد سیدحسین میرخانی به شکل نفیسی در 3 هزار نسخه چاپ و در مرحله توزیع قرار دارد.

حسن تفکری مدیرکل دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن به کارهایی که سازمان در حال انجام است اشاره کرد و افزود: کتاب "راهنمای ناشرین" اصول کار ناشران را نشان می دهد که برای چاپ آماده می شود، این کتاب هم برای ناشران مفید است و هم می تواند مورد توجه عموم قرار گیرد.

وی در ادامه به کتاب "پژوهشی در رسم المصحف و علامتگذاری قرآن" تألیف حسن تفکری اشاره کرد و اظهار داشت: این کتاب با ویراستاری جدید آمده چاپ است .

مدیرکل دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن، کتاب "راهنمای مصححین قرآن کریم" و کتاب "راهنمای خطاطان و کاتبان" را راهنمایی برای تصحیح کنندگان قرآن و خوشنویسان قرآن خواند که آماده چاپ هستند .

حسن تفکری با اشاره به اینکه دوره تربیت مصحح درجه 2 پایان یافته و امتحانات آن نیز در حال برگزای است، یادآور شد: قرار است دوره ویژه تربیت ممصحح سطح یک در قم برگزار شود که از بین 100 نفری که ثبت نام کرده اند، 30 نفر از کسانی که اطلاعات اولیه را داشته اند انتخاب و این دوره را می گذرانند.

مدیرکل دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن به دوره های آموزشی تصحیح قرآن اشاره کرد و افزود: با برگزاری بیش از 100 جلسه در 3 سطح مصحح با رسم المصحف، روش تصحیح، آشنایی با ترجمه، علم صرف و نحو، آشنایی با قرآن و تاریخ آن آشنا می شود تا بتواند برای تصحیح قرآن از آن بهره مند شود.

وی گفت: قرآنی از سوی سیدحسین میرخانی از اساتید خوشنویسی نستعلیق نوشته شده بود که با شکل نفیسی چاپ و منتشر خواهد شد .

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo