شهید آوینی

 
ششمين جشنواره سراسری قرآن و عترت بسيج دانش‌آموزی در قم برگزار می‌شود

ششمين جشنواره سراسری قرآن كريم و عترت بسيج دانش‌آموزی از يك‌شنبه 15 ارديبهشت ماه جاری در قم آغاز می‌شود.

«اصغر قاسمی» مدير اجرايی ششمين جشنواره سراسری قرآن كريم و عترت بسيج دانش‌آموزی با بيان اين خبر افزود: از بعد از ظهر روز شنبه 14 ارديبهشت ماه جاری پذيرش گروه پسران آغاز خواهد شد و روز يك‌شنبه از ساعت هشت تا 10 صبح آيين افتتاحيه اين دوره از رقابت‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌ها در چهار رشته؛ قرائت، حفظ 15 جزء قرآن كريم، عترت كه از مضامين نهج‌البلاغه و احاديث استخراج شده است و درك مفاهيم قرآن كريم تصريح كرد: بعد از برگزاری آيين افتتاحيه، رقابت‌های گروه پسران آغاز می‌شود و تا بعد از نماز مغرب و عشاء ادامه خواهد داشت تا مسابقات افراد حاضر به پايان برسد.

مدير اجرايی ششمين جشنواره سراسری قرآن كريم و عترت بسيج دانش‌آموزی گفت: دوشنبه 16 ارديبهشت ماه جاری اختتاميه رقابت‌های گروه پسران در محضر يكی از مراجع عظام برگزار می‌شود.

قاسمی به ورود گروه دختران در روز سه‌شنبه، 17 ارديبهشت به محل مسابقات اشاره و اظهار كرد: چهارشنبه 18 ارديبهشت ماه جاری از ساعت هشت تا 10 آيين افتتاحيه مسابقات دختران برگزار و بعد از پايان مراسم، مسابقات آغاز خواهد شد همچنين آيين اختتاميه جشنواره روز پنج‌شنبه 19 ارديبهشت ماه جاری در محضر يكی از مراجع عظام برگزار می‌شود.

مدير اجرايی ششمين جشنواره سراسری قرآن كريم و عترت بسيج دانش‌آموزی يادآور شد: مرحله مقدماتی اين جشنواه در سطح مدارس و با حضور 576 هزار نفر دانش‌آموزان بسيجی آغاز شد و منتخبان مدارس در سطح شهرستان‌ها و برگزيده اين مرحله در 31 جشنواره استانی به رقابت پرداخته‌اند.

قاسمی افزود: ششمين جشنواره قرآن و عترت سازمان بسيج دانش‌آموزی با حضور 496 نفر از دانش‌آموزان بسيجی آشنا با مفاهيم قرآن و حديث، قاری و حافظ برگزيده سراسر كشور در دو مقطع راهنمايی و متوسطه برگزار خواهد شد.

يادآوری می‌شود، ششمين جشنواره قرآن و عترت بسيج دانش‌آموزی در شهر مقدس قم در محل فرهنگ‌سرای جوان برگزار خواهد شد، همچنين محل اقامت دانش‌آموزان در طی اين روزها در اردوگاه ولايت بسيج دانش‌آموزی قم خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo