شهید آوینی

 
برنامه ستاد فرهنگي مساجد اواخر هفته اعلام مي‌شود

نماينده ستاد عالي كانون فرهنگي هنري مساجد در ستاد ساماندهي امور جوانان گفت: تا اواخر هفته جاري برنامه‌هاي ستاد كانون فرهنگي هنري مساجد در سال 87 درباره جوانان اعلام خواهد شد.

مرتضي طاهريان در رابطه با برنامه‌هاي ستاد عالي كانون فرهنگي هنري مساجد كشور افزود: برنامه‌هايي را در رابطه با امور جوانان پيش بيني كر‌ده‌ايم ولي هنوز رسانه‌اي نشده‌ است و منتظر هستيم تا اعتبارات نهايي شود و تا اواخر هفته جاري اعلام برنامه خواهيم كرد.
وي ادامه داد : با توجه به اينكه ستاد هستيم و بخش اجرايي ما با استانها است ،‌در طي هفته گذشته با ستادهاي استاني تعاملاتي داشتيم و پيشنهادات آنها نيز بررسي شده است.

مديركل روابط عمومي ستاد عالي كانون فرهنگي هنري مساجد كشور تصريح كرد: يكي از نوآوريهايي كه در برنامه‌هاي سال 87 در نظر گرفته‌ايم ،‌برگزاري دوره‌هاي آموزشي و بحثهاي تخصصي در رابطه با فعاليتي كه جوانان انجام مي دهند خواهد بود و اين براي اولين بار است كه قرار است اجرا شود.

وي همچنين اظهار كرد: در سال 87 حداقل بين 1000 تا 2000 كانون فرهنگي مساجد افزايش پيدا مي‌كنند كه اگر اعتبارات پيش بيني شده تأمين شود و قطعي گردد ، افزايش 2000 كانون را در سال 87 خواهيم داشت.

طاهريان تصريح كرد: از بين 4000 كانوني كه داريم بايد بتوانيم 300 كانون تخصصي را ايجاد كنيم و هر كانوني به صورت تخصصي در زمينه خاصي به فعاليت بپردازد و از نظر مالي در حوزه سخت افزاري و نرم‌افزاري آنها را حمايت خواهيم كرد.

نماينده ستاد عالي كانون فرهنگي هنري مساجد در ستاد ساماندهي امور جوانان گفت: از جمله حوزه‌هايي كه مد‌نظر است تا كانونها به صورت تخصصي در آن به فعاليت بپردازند حوزه گردشگري است كه كانون مي تواند مراكز مذهبي - تاريخي را بررسي و شناسائي كند و يا كانونهاي موفق از كانونهاي موفق استان‌هاي ديگر بازديد كنند.
به اعتقاد وي فرصتهايي كه در مساجد در اختيار جوانان‌ گذاشته مي‌شود مي‌تواند زمينه را براي ايفاي نقش در جامعه فراهم كند.

طاهريان افزود: جواناني كه با هنر آشنا مي‌شوند در واقع مي توانند نقش بهتري در عرصه‌هاي ملي ايفا كنند.
مديركل روابط عمومي ستاد عالي كانون فرهنگي هنري مساجد كشور با اشاره به صحبتهاي وزير فرهنگ ‌و ارشاد اسلامي و ساير مسئولين در رابطه با مسجد محوري و تأمين نيروهاي آينده فرهنگي و هنري كشور از نيروهاي مساجد،‌ خاطر نشان كرد: در رابطه با امور جوانان و فعاليتهاي آنان برنامه‌‌هاي خوبي اجرا خواهد شد.

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo