شهید آوینی

 
فروش بی‌سابقه قرآن كريم در كتاب‌فروشی‌های هلند؛ ناكامی در تحقق اهداف اسلام‌ستيزانه

با وجود تلاش «گرت وايلدرز»، نماينده حزب راستگرای مجلس هلند برای مخدوش‌كردن چهره حقيقی دين مبين اسلام در راستای نمايش فيلم ضد قرآنی فتنه در اينترنت، استقبال گسترده شهروندان هلندی برای خريد قرآن كريم از كتاب‌فروشی‌های اين كشور، وی را در دست‌يابی به اهداف خود ناكام‌گذاشت.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی العربيه نت، شهروندان هلندی با حضور گسترده در كتاب‌فروشی‌های «آمستردام»، پايتخت هلند و خريد كتاب‌های اسلامی به ويژه ترجمه الكترونيكی قرآن به زبان هلندی اهداف وايلدرز را معكوس جلوه‌دادند.

العربيه همچنين در گزارش خود اعلام‌كرد: حضور گسترده هلندی‌ها در كتاب‌فروشی‌های اين كشور، خالی‌شدن اين اماكن فرهنگی از كتاب‌ها و آثار اسلامی را در پی‌داشت.

در همين راستا، روزنامه «دی تلگراف» هلند با اشاره به اجرای طرح پاسخ به فيلم فتنه در هلند بيان‌كرد: گروهی از شخصيت‌های فرهنگی مسلمان هلند با اين اقدام به پرسش‌های اصحاب رسانه‌های اين كشور درباره قرآن كريم به عنوان راهنما و هدايتگر بشر پاسخ‌داده و برای تصحيح باورهای نادرست گروه‌های هلندی درباره دين مبين اسلام نشأت‌گرفته از نمايش‌ فيلم ضد قرآنی وايلدرز در اينترنت، تلاش‌‌كردند.

همچنين اين روزنامه در تيتر صفحه اصلی خود با چاپ تصويری از «يوب كوهن» (Job Cohen)، شهردار يهودی آمستردام و«عصام مدير»، ناشر و روزنامه‌نگار عربستانی، دست‌دادن اين دو يهودی و مسلمان را در پايان نشست مطبوعاتی اقليت‌های مسلمان هلند در مسجد «الامه»، آمستردام و تعامل مسالمت‌آميز اين مقام هلندی با مسلمانان را نشان‌ داده‌است.

از سوی ديگر مسئولان روزنامه‌های هلند با تأكيد بر واكنش‌های صحيح گروه‌های اسلامی در برابر اقدام نابخردانه گرت وايلدرز از موضع‌گيری‌های مسالمت‌آميز و حكيمانه اين گروه‌ها قدردانی‌كردند.

يادآوری‌می‌شود در راستای پاسخ به اقدام نماينده حزب راستگرای مجلس هلند مبنی بر انتشار فيلم ضدقرآنی در اينترنت، چندی پيش طرح مسيح(ع) در اسلام و مسيحيت به همت گروه‌های اسلامی هلند و عربستان با شعار «دفاع از قرآن‌كريم از انفعال تا عمل» و با هدف تصحيح مفاهيم ارزنده دين مبين اسلام و مبارزه با باورهای نادرست جهانيان از اين دين در «آمستردام»، پايتخت هلند به اجرا درآمد.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo