شهید آوینی
 
احمدی نژاد: اتحادیه اروپا در قبال توهین به پیامبران الهی حساسیت نشان دهد

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح، امنیت و پیشرفت برای همه جهانیان است و فکر می‌کنیم این آرزو محقق شده است. ما خواستار روابط برابر و احترام‌آمیز هستیم و آینده از آن این اندیشه است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز یکشنبه در دیدار سفرا و نمایندگان خارجی مقیم بغداد با بیان اینکه هرکس دردلش اثری از پاکی باشد، از وضع موجود جهان راضی نیست، اظهار داشت: اگر از هفت میلیون جمعیت جهان، نظرسنجی شود عمده آنها از وضع موجود جهان اراضی نیستند و این نارضایتی به تدریج به یک موج گسترده تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه احساس همبستگی بین ملت‌های جهان در بالاترین سطح قرار گرفته است، تصریح کرد: برای تغییر شرایط موجود جهان به سوی شرایط مطلوب، باید فاصله خود را با خدا و مناسبات اخلاقی کم کنیم.

وی اضافه کرد از زمانی که ایمان به خدا و اخلاقیات از روابط اجتماعی فاصله گرفته وضع بشر نامطلوب شده است.

دکتر احمدی‌نژاد مناسبات حاکم بر جهان امروز را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: مناسباتی که پس از جنگ جهانی دوم برای تامین امنیت جهان طرح‌ریزی شده، ناکارآمد است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اوضاع حاکم بر سرزمین‌های اشغالی خاطر نشان کرد: شصت سال است که داستان غم‌انگیز فلسطین ادامه دارد. و عده‌ای زورگو که سرزمین دیگران را اشغال کرده‌اند با سوء استفاده از مناسبات موجود جهان صاحبخانه را تروریست و اشغالگران را صلح‌طلب می‌نامند.

وی افزود: در فلسطین زن‌ها و بچه‌ها در خانه خود کشته می‌شوند اما ساز و کارهای جهان پاسخی به این مشکلات ندارد و همه در قبال آن سکوت کرده‌اند و فریادها به جایی نمی‌رسد ظاهراً ارزش خون و مال و جان فلسطینی‌ها با بقیه مردم جهان متفاوت است!

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه متجاوزان و اشغالگران در دنیا به کسی پاسخگو نیستند، گفت: اگر شورای امنیت می‌توانست برای اصلاح قدرت‌های حاکم بر جهان کاری کند امروز شاهد اوضاع اسفبار فلسطین پس از شصت سال نبودیم.

وی تصریح کرد: تا زمانی که سازمان‌های بین‌المللی براساس خداپرستی و عدالت رفتار نکنند، جهان روی آرامش را نخواهد دید.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: اگر شورای امنیت در قبال جنگ سال گذشته لبنان قضاوت عادلانه‌ای می‌کرد، امروز شاهد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نبودیم.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه روند تحولی برای اصلاح امور جهان آغاز شده است، اظهار داشت: امروز ملت‌ها آگاه شده اند و رفتارهای قلدرمآبانه متجاوزان را نمی پذیرند لذا در مقابل آن مقاومت می‌کنند.

وی تصریح کرد: سیاستمداران هوشمند کسانی هستند که این روند را تشخیص دهند و برای همراهی با آن آماده شوند.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه مقدسات و باورهای دینی ملتها محترم است، خاطر نشان کرد: حمله به مراکز عبادی و دینی مردم و توهین به پیامبران الهی محکوم است. ما انتظار داریم اتحادیه اروپا به همان اندازه که نسبت به توهین به کلیسا حساسیت به خرج می‌دهد نسبت به توهین به پیامبران الهی هم حساس باشند.

رئیس‌جمهور، کشور عراق را سرزمین تمدن‌های کهن و فرهنگ‌های عمیق و پویا و مردان و زنان پاک معرفی کرد و افزود: مردم عراق با هوشیاری از هویت، استقلال، تمدن و فرهنگ خود دفاع می‌کنند.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: وظیفه ما این است که حاکمان را به دو اصل خدا پرستی و احترام به حقوق دیگران و پایبندی به عدالت دعوت کنیم.

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo