شهید آوینی
 
مهندسی فرهنگی از نیازهای جدی جامعه امروز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مهندسی فرهنگی را از نیازهای جدی جامعه امروز برشمرد و بر لزوم توجه تمامی دستگاهها به امور فرهنگی تاکید کرد.

«محسن غفاری آذر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان شنبه در جلسه مطبوعاتی خود با خبرنگاران گفت: تمام دستگاه های اجرایی، متولی امور فرهنگی نیز هستند و در این راستا با برنامه ریزی منسجم این حوزه را در اولویت برنامه های خود قرار می دهند.

به گفته وی در مهندسی فرهنگی رسانه ها جبهه جدی حمایت از فرهنگ جامعه اسلامی هستند.

غفاری آذر با انتقاد از شیطنت بعضی از نشریات تصریح کرد: این رسانه ها کارایی حکومت دینی و نظام اسلامی را به چالش می کشند و به تفرقه افکنی دشمنان دامن می زنند.

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب برای ایجاد تفرقه در کشور تلاش می کنند و باید با فرهنگ سازی و حفظ وحدت و همبستگی از تهاجم فرهنگی دشمنان و تحریک قومیتها جلوگیری کنیم.

غفاری آذر تعیمق باورهای دینی و ارزش های اسلامی و ترویج روح تربیت دینی به خصوص در نسل جوان را در افزایش مفاهیم تربیتی و برقراری رابطه در حوزه فرهنگ، هنر و دین بسیار مهم دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به برگزاری زیارت «ازبعید» در سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) در مساجد مختلف استان از قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان خواست با قرائت این زیارت نامه و تأمل در مفاهیم آن با سیره و روش زندگی پیامبر اسلام بیشتر آشنا شوند.

وی از برخورد شدید با عرضه محصولات غیر مجاز سمعی و بصری در استان خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از 47 هزار حلقه سی دی غیر مجاز، 3 هزار و 723 حلقه نوار ویدئویی غیرمجاز و 2 هزار و 306 کاست صوتی غیرمجاز از عرضه کنندگان محصولات فرهنگی در آذربایجان غربی کشف شده است

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo