شهید آوینی
 
درصورت بروز هرگونه جنگی، رژیم اسرائیل نابود خواهد شد

دبیرکل حزب الله امروز در مراسم بزرگداشت شهید مغنیه تاکید کرد: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد؛ ما از مدرسه هیهات من الذله هستیم؛ با اراده و تصمیم ملی مستقل و شجاعت از خود و کشورمان دفاع خواهیم کرد، زیرا خون عماد مقاومت هرگز هدر نخواهد رفت.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت به ویژه هفتمین روز شهادت عماد مغنیه در جنوب بیروت که با حضور دهها هزار لبنانی برگزار شد و به طور مستقیم از بیشتر شبکه های لبنان و منطقه پخش می شد؛ سوریه را مسئول کامل تحقیقات درباره ترور شهید مغنیه دانست و گزارشها رسانه ها مبنی بر تشکیل کمیته مشترک ایرانی سوری برای انجام تحقیقات را نادرست دانست.

وی تصریح کرد: سوریه مسئول کامل تحقیقات است، زیرا این ترور در خاک این کشور رخ داده است و تحقیقات همچنان ادامه دارد و خبرهای تشکیل کمیته ایرانی سوری صحت ندارد و ما به تماسهای خود با سوری ها ادامه می دهیم و صرف نظراز شایعاتی که برای منحرف کردن روند تحقیقات از مسیر درست خود منتشر می شود؛ تمام داده ها و اطلاعاتی که تا کنون در تحقیقات به دست آمده است؛ این باور ما را به اینکه اسرائیل در این ترور مسئول بوده است، تقویت کرده است.

نصرالله گفت: بار دیگر می گویم اسرائیل مسئول اصلی ترور شهید مغنیه است و برای منحرف کردن تحقیقات از روند صحیح آن، تلاش می کند.

وی خطاب به دهها هزار شرکت کننده در مراسم وفاداری به شهدای مقاومت اظهار داشت: حضور گسترده شما در مراسم امروز نشانگر پایبندی به راه جهاد و مجاهدت وجانفشانی است.

نصرالله افزود: اسرائیل از سال 1948همچنان به تجاوزات خود ادامه می دهد و دفاع از میهن حق قانونی و طبیعی و مشروع ما است، رژیم صهیونیستی از سال 1948 جنگ تمام عیار خود را علیه لبنان آغاز کرده و همچنان به تجاوزات خود و نقض حاکمیت لبنان ادامه می دهد.

وی به مراحل مبارزه ملت لبنان ونیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و مبارزات شهید راغب حرب و عباس الموسوی دبیرکل سابق حزب الله اشاره کرد و گفت: خون الموسوی، مقاومت را به تمام خانه ها و قلبهای لبنانی وارد کرد که این امر سبب شد مقاومت از نظر کیفی و کمی، متحول شود.

نصرالله به شهادت عماد مغنیه که از او به عماد مقاومت یاد کرد، اشاره نمود و گفت: این مرحله، مرحله پیروزی ها و دستاوردهایی به همراه توازن وحشت با رژیم صهیونیستی است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: همه جهان باید بداند که عماد مغنیه فرمانده عملی آزادی جنوب لبنان در سال 2000از اشغال اسرائیل بود و وی فرزند مدرسه ای است که تنها برای خدا، مبارزه می کرد.

نصرالله در ادامه ستایش از عماد مغنیه گفت: حاج رضوان (عماد مغنیه) از فرماندهان بزرگ جنگ جولای 2006 اسرائیل علیه لبنان بود و شبانه روز مجاهدت می کرد و فرمانده آماده سازی ها برای مقابله با هرگونه جنگ دیگری پس از جنگ 33 روزه بود و اگر خواسته باشیم او را توصیف کنیم؛ باید بگوییم که عماد مغنیه فرمانده دو پیروزی بزرگ در سال 2000 و 2006 بود.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد: ما جنگ تابستان گذشته را حتی پیش از خود رژیم صهیونیستی(تشکیل کمیته وینوگراد) ارزیابی کردیم و نقاط ضعف و قوت خود و نقاط ضعف دشمن در این جنگ را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: عماد مغنیه از 25 سال پیش تحت پیگرد سازمانهای اطلاعاتی آمریکا واسرائیل بود و آنها به گمان خود، شهادت حاج عماد را دستاوردی برای خود می دانند در حالی که حاج رضوان 25 سال با آنها مبارزه کرد و در تمام عرصه ها حضور داشت و در خطوط مقدم جبهه بود.زنده بودن او در 25 سال با وجود تلاشهای سازمانهای اطلاعاتی آمریکایی صهیونیستی، دستاورد مدرسه امنیتی حزب الله بود.

دبیرکل حزب الله در ادامه به همسویی جریان 14 مارس با سیاستهای آمریکا اشاره و خاطر نشان کرد: متنشج کردن اوضاع لبنان و خطرناک نشان دادن آن به نفع برخی گروهها و کشورهاست وآنها تلاش می کنند این گونه القاء کنند که لبنان در آستانه جنگ داخلی و فروپاشی قرار دارد.

نصرالله با اشاره به سوء استفاده جریان 14 مارس از مراسم بزرگداشت رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان برای اهداف سیاسی خود گفت: متاسف هستم که بگویم برخی گروهها در جریان 14 مارس که من آن را جریان سلطه می نامم، این چنین القا می کنند که جنگ جدیدی علیه حزب الله صورت خواهد گرفت.

دبیرکل حزب الله با اشاره به هشدارهای برخی کشورهای عربی به اتباع خود درباره سفر به لبنان، به این کشورها توصیه کرد مسئولانه برخورد کنند.

وی با یادآوری مجاهدتها و نقش برجسته امام موسی صدر در شکل گیری مقاومت بر ضد رژیم صهیونیستی، بر قرار داشتن کامل حزب الله درخط امام موسی صدر که همان خط مقاومت برضد تجاوزگری و اشغالگری و بدون وابستگی به خارج است، تاکید کرد.

دبیرکل حزب الله با اشاره به خط فکری و اندیشه مبارزاتی امام موسی صدر، بر پایبندی حزب الله به این خط مشی و مرجعیت فکری و سیاسی تاکید کرد.

سید حسن نصرالله گفت: ای لبنانی ها مغنیه در چارچوب جنگ تمام عیار و همه جانبه و عملیات پیشدستانه اسرائیل و تلاش این رژیم برای به راه انداختن جنگ جدیدی شهید شد.

وی با اشاره به اعتراف صهیونیستها به شکست ارتش مجهز این رژیم در جنگ 33 روزه سال 2006 در برابر حزب الله گفت: ناامیدی و سرخوردگی و بی اعتمادی به سران سیاسی و نظامی اسرائیل اکنون برجامعه صهیونیستها حاکم است؛ من این را نمی گویم، بلکه نظرسنجی ها و گزارشهای رسانه های این رژیم به این حقیقت اعتراف می کنند.

دبیرکل حزب الله در ادامه به انتقاد از ادامه همسویی جریان حاکم بر لبنان پرداخت و خاطرنشان کرد: من به جریان 14 مارس می گویم جریان سلطه و حاکم که ارباب آمریکایی شما با طرح اتحادیه عرب درباره لبنان مخالفت کرده است؛ شما گفتید که حضور یک میلیون و نیم نفر درمراسم سالگرد ترور رفیق حریری، یک همه پرسی و بیانگر این است که ما در اکثریت هستیم؛ اگر مسئله این است؛ ما پیشنهاد می کنیم که بدون توجه به یک مناسبت خاص، به صورت عادی، شما در میدان شهدا و ما در ضاحیه (جنوب بیروت) تجمع کنیم و آن وقت ببنیم اکثریت با چه کسی است.

وی تاکید کرد: اکثریت ملت لبنان، ما هستیم نه جریان حاکم بر لبنان.

نصرالله درباره بین المللی کردن مسائل داخلی لبنان هشدار داد و گفت: استراتژی مقاومت در لبنان، همچنان، آزاد کردن مناطق اشغالی لبنان و آزادی اسیران و دفاع از سرزمین و ملت لبنان در برابر تجاوزات صهیونیستها است.

وی افزود: ما از هرگونه گفتگوی ملی که به استراتژی دفاعی ملی واقعی منجر شود، که در آن دولت و همه لبنانی ها، مسئولیت دفاع از لبنان را برعهده می گیرند، حمایت می کنیم.

دبیرکل حزب الله گفت: زوال و نابودی اسرائیل یک واقعیت تاریخی، سنت الهی و قانون حتمی و اجتناب ناپذیر است.

نصرالله به نشانه ها و دلایل رو به زوال بودن رژیم صهیونیستی اشاره کرد و شکست ارتش این رژیم در جنگ 33 روزه، سرخوردگی و ناامیدی جامعه صهیونیستی و شکاف درمیان آنها و مقاومت قاطعانه ملت لبنان و کشورهای مقاوم را از جمله این نشانه ها دانست.

دبیرکل حزب الله در ادامه به همسویی برخی گروهها و مقامهای لبنانی در جریان جنگ 33 روزه با آمریکا و اسرائیل اشاره کرد و گفت: برخی در لبنان بر پیروزی رژیم اسرائیل در آن جنگ دل بسته بودند، اما این رژیم در برابر چند هزار مبارز لبنانی شکست خورد.

وی با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای به راه انداختن جنگ جدید علیه لبنان گفت: ترورعماد مغنیه در چارچوب جنگ تمام عیار اسرائیل و پیشدستانه علیه لبنان صورت گرفت.

نصرالله افزود: با وجود انعطاف و آمادگی گروههای طرفدار دولت وحدت ملی، اما برخی درگروه حاکم بر لبنان، آماده دستیابی به هیچ راه حلی برای بحران نیستند و حتی ارباب آمریکایی آنها طرح اتحادیه عرب و هرگونه راه حلی را رد می کند.

وی تاکید کرد: ما آماده مقابله و دفاع و به دست آوردن پیروزی دیگری هستیم و ارتش رژیم صهیونیستی را در صورت تجاوزی دیگر، متلاشی خواهیم کرد و اسرائیل بدون ارتش، هیچ موجودیتی نخواهد داشت.

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنان خود گفت: اگر رژیم صهیونیستی قصد تجاوز مجدد به لبنان را داشته باشد؛ چنان با این رژیم خواهیم جنگیم که در تاریخ سابقه نداشته باشد.

نصرالله افزود: تنها اتکای ما در وهله اول به خدا و به مبارزان مقاومت و شما ملت بزرگ و شریف است و از خود به شیوه، زمان و مکانی که خود انتخاب می کنیم، دفاع خواهیم کرد.

پیش از سخنان دبیرکل حزب الله، جهاد مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه تاکید کرد: فرزندان و پرورش یافتگان مدرسه عماد مغنیه همچنان به راه مقاومت و جهاد ادامه خواهند داد.

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo