شهید آوینی
 
در گزارش البرادعی رسماً بسته شدن 6 موضوع اعلام شده است


دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که امروز در گزارش البرادعی رسماً بسته شدن 6 موضوع اعلام شد، تأکید کرد: یعنی تمام کسانی که به دنبال بهانه بودند و اتهاماتی را متوجه ملت ما کرده بودند امروز با گزارش آژانس حقانیت ایران اثبات شد.

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی که شب جمعه مورخ شوم اسفند ماه پس از انتشار گزارش محمد البرادعی در خصوص فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران با خبرنگاران داخلی و خارجی سخن می گفت، اظهار داشت: گزارش آژانس همانطور که در معرض دید و قضاوت جامعه بین المللی قرار گرفت، سند دیگر از حقانیت ایران در دیدگاه و مواضعی که داشته است بود.
وی این گزارش را در خصوص اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای دانست و افزود: آژانس به عنوان تنها نهاد بین المللی و تخصصی که در این موضوع صلاحیت دارد در گزارش امروز خود صحت اظهارات ایران را تأیید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان این که من این موفقیت و پیروزی که ثمره پایداری ملت ایران در پافشاری بر حقوق خود است به آحاد ملت ایران تبریک عرض می کنی، افزود: اهمیت این گزارش در چیست؟ در موضوع هسته‌ای ایران برخی قدرتها منافعی را از دست داده بودند و در 27 سال گذشته سیاست‌هایی علیه ایران داشتند و ابهامات و اتهاماتی که علیه فعالیت‌های صلح آمیز ایران مطرح می کردند بهانه آنها این بود تا با این بهانه ملت ایران را از پیشرفت و دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای محروم کنند، اما ملت ایران با رفتاری منطقی و پایداری اصولی، آمادگی خود را اعلام کرده و آماده است با شفاف سازی صحت اظهارات خود را به جهانیان اثبات کند.
جلیلی اظهار داشت: درباره فعالیت های فعلی ایران رفتار منطقی ما به گونه‌ای بود که حتی امروز دشمنان ما در مورد آن ابهامی ندارند و فعالیت های ایران صرفاً صلح آمیز است.
وی با اشاره به این که گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا را ملاحظه کردید و آنها نتوانستند فعالیت های صلح آمیز ایران را نادیده بگیرند و تنها ادعا و اتهام وارد کردند که ایران در گذشته فعالیت صلح آمیز نداشته است، افزود: 6 ماه پیش ما به آژانس اعلام کردیم که ما حاضریم در یک چارچوب کاری مسائلی را که باقی مانده پاسخ دهیم تا ثابت کنیم فعالیت های ما صلح آمیز بوده و هست، آژانس رسماً اعلام کرد که کل مسائل باقی مانده فقط 6 موضوع است و قرار شد در چارچوب این برنامه کاری این 6 موضوع را حل کنیم، 3 موضوع تا نوامبر حل شد، 3 موضوع دیگر باقی ماند، سؤال درباره منشأ آلودگی در یکی از دانشگاه ها، بحث پلونیوم، بحث معدن گچین، شاید 3 تا 18 ماه زمان فرصت لازم بود که این سؤالات را پاسخ دهیم. اما ما با اطمینان از رفتار خود گفتیم که حاضریم موضوع را در کمترین مدت حل کنیم و حرکت خوبی را شروع کردیم و امروز البرادعی در گزارش خود رسماً اعلام کرد تمام 6 موضوع حل شده است.
جلیلی با بیان این که امروز در گزارش البرادعی رسماً بسته شدن 6 موضوع اعلام شد، تأکید کرد: یعنی تمام کسانی که به دنبال بهانه بودند و اتهاماتی را متوجه ملت ما کرده بودند امروز با گزارش آژانس حقانیت ایران اثبات شد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: کسانی که مدعی بودند درباره وضعیت حال، امروز همه در دنیا بر آن اذعان دارند که ایران فعالیت‌های صلح آمیز دارد. حتی ابهامات آژانس که این 6 موضوع بود رسماً پایان یافته است. این گزارش نشان داد آنچه که ملت ما قبلاً اعلام کرده بود و به خصوص خود پافشاری می کرد، صحت دارد و ادعاهای کسان دیگر باطل بوده است.
وی با بیان این که این موفقیت ثمره پایداری هوشمندانه بود که در شأن ملت ایران است، گفت: کسانی که این اتهامات را متوجه ایران می کردند، از ابزارهای مختلف استفاده می کردند و سعی می کردند در پایداری ملت ایران خللی ایجاد کنند، اما با هوشمندانه و پایداری، آنها را ناکام گذاشت و ملت ایران به آن دست یافت و آژانس آنچه را که ملت ما به آن تأکید کرده بود تأیید کرد و آنچه را که مخالفان ملت گفته بودند، باطل نمود.
جلیلی افزود: در این چارچوب کاری، آژانس رسماً اعلام کرد از نظر ما آنچه که به عنوان موضوع که باید بررسی شود همین 6 موضوع است. در چارچوب کاری آژانس یک نکته را اشاره کرده بود که برخی مطالعات ادعایی وجود دارد، این مطالعات ادعایی حرف هایی است که آژانس درباره آنها سؤالها و جوابها را انتظار ندارد و ایران فقط درباره آنها ارزیابی خود را ارائه خواهد کرد. ما برای اینکه این نکته را که در چارچوب کاری مطرح شد، بازرسین به ایران آمدند و این مدارک را ارائه کردند و ایران هم پاسخ لازم را که حاوی ارزیابی ما نسبت به این موضوعات بود، به آنها ارائه کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: برخی از این مطالعات ادعایی از جمله سؤالات آژانس بود که پاسخ آنها را دریافت کرده بود و مستندات و استدلال هایی که نشان می داد که این مطالعات بی پایه است ارائه شد.
وی با بیان این که جریانی از قدرت در جهان به خاطر منافعی که با انقلاب از دست داد از موفقیت ملت ما خوشحال نمی‌شود، افزود: این جریان تجربیاتی هم داشته و در آنها موفق نبوده، در این موضوع هم می بینید که رفتار و پایداری ما به گونه‌ای است که جهان صحت ادعای ما را ثابت می کند و از این موضوع ناراحت است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حل مسئله p1 ‌و p2 گفت: دو یا سه قدرت آمدند در همان شب اطلاعیه‌ای صادر کردند و 11 سؤال مطرح کردند در حالی که آژانس گفته بود ایران پاسخ ما را در خصوص p1 ‌و p2 داده است.
وی تأکید کرد؛ آنهایی که می خواهند حق ملت ایران را نادیده بگیرند بیش از گذشته منزوی هستند و تجربه نافرجام 28 سال گذشته را تکرار نکنند.
جلیلی گفت: به نظر من ملت ما نشان داد که می‌تواند نمونه ای برای دیگر ملتها در دفاع از حقوق خود باشد.

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo