شهید آوینی
 
آيت‌الله تسخيری: دور شدن از وحدت اسلامی به معنای از بين رفتن امت واحد قرآنی است
خدا در قرآن به مسأله وحدت تأكيد بسيار فرموده كه توسط آن امت اسلامی به امت واحدی تبديل خواهند شد و در مقابل از دست دادن وحدت اسلامی را به معنای از بين رفتن امت واحد قرآنی می‌داند.

آيت‌الله «محمدعلی‌ تسخيری» دبيركل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی در مراسم افتتاحيه همايش بين‌المللی «نقش آموزش علوم، فرهنگ و ارتباطات در تحكيم انسجام اسلامی» كه صبح امروز اول اسفندماه در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی آغاز شد، با تشكر از فعاليت‌های فرهنگی سازمان آيسسكو گفت: خداوند در قرآن به مسأله وحدت تأكيد فرموده و آن را از جمله عواملی عنوان كرده كه امت اسلامی به كمك آن به امت واحدی تبديل خواهند شد چراكه از دست دادن وحدت اسلامی به معنای از بين رفتن امت واحد قرآنی است.

وی در ادامه با اشاره به «اعتصموا بحبل الله جميعاً» افزود: اگر كشورهای اسلامی با يكديگر وحدت نداشته باشند در فساد غرق خواهند شد، همچنين در اين شرايط دشمنان اسلام می‌توانند تهديد جدی برای اين جوامع باشند.

 وحدت كشورهای اسلامی تهديدی برای دشمنان است

اگر كشورهای اسلامی با يكديگر وحدت نداشته باشند در فساد غرق خواهند شد، همچنين در اين شرايط دشمنان اسلام با وحدت بر عليه جوامع اسلامی می‌توانند تهديدی برای اين جوامع باشند

دبيركل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی با تأكيد بر اين‌كه مقصود از وحدت، تنها وحدت فكری نيست تصريح كرد: وحدت بايد با موضع‌گيری عملی منسجم همراه باشد چراكه داشتن موضع‌گيری منسجم چالش‌های جوامع اسلامی را در هر زمينه رفع خواهد كرد.

تسخيری تقريب مواضع را از راهكارهای مورد نياز برای دست‌يابی به وحدت عنوان و اظهار كرد: تقريب مذاهب به اين معناست كه همه مذاهب با حفظ و صيانت از اصول زمينه‌های مشترك خود را شناسايی كرده و آنها را تقويت كنند.

وی گفت: وحدت و اشاعه آن در جوامع بايد به‌صورت عقلايی و منطقی صورت گيرد به همين منظور بايد از هرگونه افراط‌ و تفريط در اين عرصه جلوگيری شود.

تسخيری با ابراز تأسف از نبود شناخت جوامع اسلامی از يكديگر تأكيد كرد: علما بايد مسائل مربوط به تقريب مذاهب اسلامی را بشناسند تا بتوانند فرهنگ تقريب را به كل جامعه منتقل كنند.

وی در پايان ابراز اميدواری كرد تا حضور و نقش ايران در تحقق وحدت اسلامی روز‌به‌روز بيشتر شود و همه نهادهای فرهنگی جهان اسلام با برنامه‌ريزی صحيح و مناسب به تقويت وحدت اسلامی بپردازند.

 

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo