شهید آوینی
 
آیت‌الله نوری:مرثیه عاشورا باید روحیه غیرت و آگاهی رادرمردم بیدارکند

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد:امروز مرثیه ها و مصیبت ها باید به نحوی بیان شود که مردم دشمنان کنونی خود و استکبار جهانی را بشناسند.

آیت‌الله نوری همدانی امروز 23 دی‌ماه در دیدار جمعی از افسران نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سراسر کشور با بیان اینکه مرثیه امام حسین باید روحیه شهادت، عشق و آگاهی را در مردم بیدار کند، تصریح کرد: متاسفانه این امر تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است و امروز لازم است بیشتر به جنبه های مختلف این جریان پرداخته شود.

وی افزود: امروز مرثیه ها و مصیبت ها باید به نحوی بیان شود که مردم دشمنان کنونی خود و استکبار جهانی را بشناسند و روحیه غیرت و شجاعت و پیروزی خون بر شمشیر را در مردم پرورش دهند.

وی با اشاره به چالش همیشگی بین حق و باطل گفت: حق همیشه تازه است و گذشت زمان آن را فرسوده نمی‌کند و چیزی که محکوم به سقوط و فراموشی است، جبهه باطل و طرفداران آن است.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: در ماه محرم باید اهداف و پیام نهضت عاشورای حسینی را شناخته و سیره سیدالشهدا(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه، خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس با پیروی از سالار شهیدان (ع) زیر بار ستم و ذلت نرفتند.

وی ادامه داد: عاشورا درس های بسیاری را به نسل های بعد داد که در دوران جنگ تحمیلی شاهد بودیم.

وی اظهار داشت: ملت ایران با هوشیاری و آگاهی دسیسه‌های دشمن را شناخته و با آنان مقابله می‌کند.

وی همچنین با بیان این‌که قم پایگاه شیعه و حرم اهل بیت(ع) است، افزود: در روایات آمده است که در آخرالزمان نیز صدای اسلام از شهر مقدس قم به جهانیان می‌رسد.

منبع:  سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo