شهید آوینی
 
مرجع دينی شيعيان كويت تعطيلی رسمی روز عاشورا را در اين كشور خواستارشد
 «محمد الباقر المهری»، مرجع دينی شيعيان كويت، روز گذشته 17 دی‌ماه با صدور بيانيه‌ای مطبوعاتی، از مقامات و مسئولان اين كشور خواست، روز عاشورا مصادف با دهم ماه محرم را تعطيل رسمی در كشور اعلام‌كنند.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی العربيه.نت، محمد الباقر المهری در اين باره گفت: امام حسين (ع) تنها به شيعيان اختصاص‌ندارد و همه مسلمانان، فرزندان و نسل پيامبر(ص) را گرامی‌‌‌‌‌‌‌‌داشته و از شهادت امام حسين(ع) و يارانش در روز عاشورا اندوهگين‌هستند.

محمد الباقر المهری با اشاره به نزديك‌بودن ماه محرم، از مقامات كويت خواست روز عاشورا را كه مصادف با «20 ژانويه، 30 دی‌ماه» است، تعطيل رسمی اعلام‌كنند.

وی افزود: در ماه محرم، امام حسين(ع) و ياران گرانقدرش به شهادت‌رسيده و خون پاك و مطهر آن‌ها در دفاع از اسلام، قرآن و سنت پيامبر(ص) ريخته‌است.

محمد الباقر المهری در ادامه از خطيبان شيعه خواست در منبر حسينی از طرح مباحثی كه باعث ايجاد درگيری‌های طايفه‌ای و مذهبی مختلف می‌شود، خودداری‌ و مردم را به وحدت ملی، همبستگی و انسجام اسلامی و دوری‌ از تفرقه و درگير‌ی دعوت‌كنند.

وی در بيانيه مذكور از رسانه‌های تبليغاتی كويت خواست، برپايی مراسم عاشورا در حسينه‌ها و مساجد را به طور مستقيم از تلويزيون و شبكه‌های ماهواره‌ای پخش‌ و از وزارت داخلی كويت نيز خواست امنيت لازم را برای ادای شعاير دينی ايجادكنند.

مرجع دينی شيعيان كويت در پايان اين بيانيه مطبوعاتی در پيامی از مسلمانان اهل ‌سنت اين كشور خواست برای تقويت روحيه وحدت و انسجام در طول برپايی مراسم عاشورا در حسينيه‌ها و مراكز دينی حضور پررنگ داشته باشند.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo