شهید آوینی
 
آیت الله مکارم شیرازی: سخنرانان مجالس مذهبی اعتدال را رعایت کنند

آیت الله مکارم شیرازی گفت: سخنرانان باید در مجالس مذهبی و عزاداری اعتدال را رعایت کنند.

آیت الله مکارم شیرازی قبل از ظهر یکشنبه در درس خارج فقه خود با اشاره به موضوع تبلیغ گفت: تبلیغ مسائل دینی توسط طلاب از جمله مواردی است که موجب تقویت پایه و اساس دین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ مسائل دینی توسط طلاب افتخاری بزرگ برای حوزه علمیه قم است که باید روز به روز گسترش یابد.

استاد حوزه علمیه قم در خصوص آسیب شناسی ها و نوع برگزاری تبلیغ و سخنرانی توسط طلاب بیان داش: طلاب باید قبل از برگزاری سخنرانی مطالعه داشته باشند و از طریق یادداشت به بیان مطالب خود بپردازند.

این مرجع تقلید با بیان این که سخنرانی ها نباید یک شکل باشد، یادآور شد: باید طلاب توجه داشته باشند تا قاعده و نظام سخنرانی را رعایت کنند و با بیان آیات و روایات به سخنرانی بپردازند.

وی افزود: نباید به کلیات قناعت کرد و باید در سخنرانی ها به جزئیات نیز توجه شود و سخنرانی ها بر طبق نیاز آن منطقه باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید در سخنرانی ها اعتدال را رعایت کنیم و تنها به بیان مسائل سیاسی نپردازیم گفت: مردم علاوه بر این مسائل نیاز به بیان مسائل اخلاقی، عقیدتی و شرعی و... دارند که باید به آنها نیز توجه شود.

وی ادامه داد: سخنرانی ها باید طوری باشد که به شبهات نیز پاسخ داده شود اما به گونه ای نباشد که شبهات پررنگ شود و به آنها دامن زد.

این مرجع تقلید با اشاره به انتخابات هشتمین دوره مجلس بیان داشت: در این زمان سخنرانان مجالس عزاداری باید مردم را به حضور حداکثری در انتخابات همچنین وحدت میان مسلمانان دعوت کنند.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: دشمنان امروز با تمام توان تلاش می کنند تا اتحاد مسلمانان را خدشه دار کنند و اختلاف را در جامعه اسلامی رونق دهند.

وی بر قرائت روایات معتبر و توجه به امور جوانان تاکید کرد و گفت: سخنرانان باید با قرائت روایات مستند همچنین دعوت جوانان به مجالس عزاداری و مخاطب قراردادن آنها پیوند جوانان با محافل عزای امام حسین(ع) را مستحکم کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo