شهید آوینی
 
مراسم دعاي عرفه در مشهد شهيدان طلائيه

هم‌زمان با روز عرفه امام حسين و زمزمه دعاي عرفه سيدالشهداء(ع) كه با حضور انبوه كاروان‌هاي راهيان نور از اقصي نقاط كشور در مشهد شهيدان طلائيه برگزار شد پرچم سرخ‌رنگ بارگاه ملكوتي حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) بر فراز گنبد طلائي حرم شهيدان طلائيه به اهتزاز درآمد.

در اين مراسم روحاني كه در كنار پيكرهاي پاك 31 شهيد تازه تفحص شده مناطق عملياتي ميهن اسلامي در جنوب و غرب كشور و فريادهاي ياحسين (ع) و يا ابوالفضل‌العباس (ع) برگزار شد همچنين حسينيه ابوالفضل‌العباس (ع) مشهد شهيدان طلائيه مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

در اين آئين، ضريح جديد مشهد شهيدان طلائيه نيز رونمايي شد.

سردار ميرفيصل باقرزاده رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس پيش از مراسم دعاي عرفه در جمع هزاران نفر از كاروان‌هاي راهيان نور با بيان خاطراتي مشاهد شهيدان را مقدس برشمرد.

همچنين در اين مراسم سردار سيد احمد موسوي هم‌رزم سردار شهيد حسين خرازي و مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان اصفهان نيز به روايتگري در مورد جانبازي و شهادت اين سردار بزرگ حماسه دفاع مقدس پرداخت.

این گزارش حاكي است حضور انبوه جوانان و نوجوانان، دانشجويان و دانش‌آموزان كه از اقصي نقاط كشور و استان خوزستان به مشهر شهيدان طلائيه مشرف شده بودند چشم‌گيرترين منظره مراسم دعاي عرفه مشهد شهيدان طلائيه بود. همچنين مناجات عاشقانه پير و جوان، مرزداران و سربازان جوان، دختران و پسران، مادراني كه با فرزندان خرسال خود به مشهد شهيدان آمده بودند و خاضعانه سر بر خاك طلائيه با استعانت از شهداء، دل‌هاي خود را آسماني مي‌كردند زيباترين پيوند مردم هميشه در صحنه كشورمان را با آرمان سيدشهيدان اباعبدالله‌الحسين (ع) و شهيدان حماسه دفاع مقدس به نمايش گذاشت.

در اين مراسم معنوي سيد جعفر حجازي استاندار خوزستان نيز حضور داشت. مراسم ويژه دعاي عرفه مناطق عمياتي جنوب كه امسال در طلائيه برگزار شد توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كشور و خوزستان، كميته جست‌وجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح، قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزمين دفاع مقدس خوزستان و ستاد راهيان نور كشور برگزار شد.

استاندار خوزستان در حاشيه مراسم روحاني دعاي عرفه در مشهد شهيدان طلائيه با حضور در جايگاه ويژه محل استقرار پيكرهاي مطهر شهيدان تازه تفحص شده مناطق عملياتي سال‌هاي دفاع مقدط نسبت به مقام شامخ 31 كبوتر خونين بال دفاع مقدس اداي احترام كرد.

سيدجعفر حجازي پس از اداي احترام و زيارت شهيدان تازه تفحص شده گفت: شهداء مظهر اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستند.

وي با اشاره به حضور انبوه جوانان و نوجوانان و دانشجويان و دانش‌آموزان در مراسم روحاني دعاي عرفه و در سرزمين شهيدان و انس پرشور با پيكرهاي مطهر شهدا افزود: اين نشانه‌هاي معنوي از پيوند عميق نسل سوم انقلاب با آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي كه در انديشه‌هاي امام راحل عظيم‌الشأن و ايثارگري‌هاي شهيدان تبلور يافته است خبر مي‌دهد.

وي با قدرداني از زحمات كميته جست‌وجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح در كشف پيكرهاي شهداهاي حماسه دفاع مقدس گفت: اين كميته و بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع روحيه ايثارگري و شهادت را همچنان در جامعه اسلامي زنده و پويا نگاه داشته است.

همچنين در آئين تجليل از اين شهيدان، سردار باقرزاده رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با بيان سخنان و خاطراتي كاروان‌هاي راهيان نور را به شدت تحت‌تأثير قرار داد.

مديران كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان‌هاي خوزستان و اصفهان،قرارگاه حفظ ابنيه خوزستان و مسؤولان كشتيراني خط جنوب ايران و فرماندار دشت‌آزادگان نيز با حضور در جايگاه ويژه محل استقرار پيكرهاي شهداء به مقام شامخ كبوتران خونين‌بال دفاع مقدس اداي احترام كردند.

 

 

 

 

 

 

 

منبع:خبرگزاری  ایسنا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo