شهید آوینی

 
دانشکده علوم قرآنی بجنورد افتتاح شد

مراسم افتتاح دانشکده علوم قرآنی بجنورد ساعاتی قبل با حضور رئیس دانشکده علوم قرآنی کشور در محل کانون شهید باهنر بجنورد برگزار شد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی کشور در این مراسم گفت: این دانشکده با همت همه مسئولان استان نو پای خراسان شمالی راه اندازی شد.

حجه الاسلام محمد علی راغبی افزود: در این دانشکده در نیمسال تحصیلی جدید 60 دانشجوی دختر و پسر در 2 رشته تفسیر و تربیت مدرس تحصیل خواهند کرد.
وی بابیان اینکه تا سال 1390 تعداد دانشجویان این دانشکده به 240 نفر خواهد رسید اظهار داشت: رئیس جمهور کشورمان توجه خاصی به مسئله گسترش دانشکده های قرآنی در کشور دارد و در مصوبات سفرهای استانی خود دستور تاسیس این دانشکده ها را در بسیاری از استانها داده است.

وی با بیان اینکه در کشور ما دانشکده عظیم قرآنی وجود ندارد گفت: قریب 3 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و همه بخشها ، نهادها و سازمانها به برگزاری همایشها ، مسابقات ، جلسات قرآنی می پردازند ولی نیاز جامعه گسترده است و نیاز جامعه با این فعالیت ها برطرف نمی شود.
وی اذعان داشت: با توجه به اینکه در کشور دارالقرانها و مساجد متعدد به امور قرآنی می پردازند در حالیکه آموزش عالی باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

وی از تاسیس رشته ای به نام مشاوره قرآنی در کشور خبرداد و افزود: قرآن مبدا همه معارف است و آنچه همه ما به آن نیاز داریم در خود نهفته دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر در سراسر کشور 10 هزار موقوفه موجود داریم ، که 3هزار مورد آن مربوط به خراسان شمالی است.
محمود نجاتی مقدم ادامه داد: 8 هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد که 120 بقعه آن در خراسان شمالی وجود دارد.

وی از برگزاری جشن استقبال از ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: این جشن برای اولین بار در استان در شب 21 شعبان در بقعه امام زاده سید عباس بجنورد برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: اداره اوقاف خراسان شمالی در راستای ترویج علوم قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان آموزش قرآن مجید، روخوانی قرآن ، تفسیر قرآن کریم و... برگزار می کند.

گفتنی است: در این مراسم دکترتقی صادقی بعنوان رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد منصوب شد.
در پایان مراسم دکتر راغبی پس از افتتاح دانشکده استیجاری علوم قرآنی بجنورد در جاده بش قارداش کلنگ ساخت دانشکده مذکور را برزمین زد.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo