شهید آوینی
 
  شهيد كاوه مصداق عينی آيه «اشداء علی الكفار و رحماء ببينهم» بود
ارتباط معنوی قوی‌ای بين شهيد كاوه و قرآن كريم وجود داشت و در رفتار، مصداق عينی آيه «اشداء علی الكفار و رحماء ببينهم» بود.
شهيد سرلشكر محمود كاوه

زهرا كاوه، دختر شهيد سرلشكر محمود كاوه  با بيان بخشی از رشادت‌های دشمن‌ستيزانه شهيد كاوه در سال‌های نبرد حق عليه باطل گفت: پدرم آموزگار راه و رسم دفاع از حق و مبارزه با باطل بود كه اين درس را با خون خويش در تاريخ پر افتخار ايران اسلامی نگاشت.

زهرا كاوه در تشريح دشمن‌ستيزی پدر خويش در ايام دفاع مقدس گفت: پدرم در زمان خواستگاری از مادرم گفتند كه من مرد خانواده نيستم و مردی نيستم كه در خانه بنشينم با آرامش زندگی كنم.

وی به روحيه استكبارستيزی پدرش اشاره و ابراز كرد: پدرم می‌گفت اگر روزی جنگ ايران و عراق تمام شود و جنگ‌های ديگری مثلا در كشور لبنان وجود داشته باشد، من حتما به لبنان خواهم رفت و در آنجا از امت اسلامی لبنان دفاع خواهم كرد.

وی در ادامه به ارتباط عميق قلبی پدر شهيدش با قرآن اشاره كرد و گفت: يكی از ابعاد شخصيت شهيد كاوه قاری قرآن بودن ايشان آنهم با صوت و لحن بسيار دلنشين است. در تمام جلساتی كه وی حضور داشت، قرآن را همواره ايشان تلاوت می‌كرد.
زهرا كاوه:
يكی از ابعاد شخصيت شهيد كاوه قاری قرآن بودن ايشان آنهم با صوت و لحن بسيار دلنشين است. در تمام جلساتی كه وی حضور داشت، قرآن را همواره ايشان تلاوت می‌كرد.

زهرا كاوه تاثير مفاهيم بلند قرآن را در منش و رفتار شهيد كاوه را خاطرنشان ساخت و اظهار كرد: ارتباط معنوی قوی‌ای بين وی و قرآن كريم وجود داشت و در رفتار، مصداق عينی آيه «اشداء علی الكفار و رحماء ببينهم» بود.

وی ادامه داد: آنچه از گفته‌ها شنيده‌ام اين‌است كه معمولا در زمان دفاع مقدس فرصت كافی برای قرآن نبود و در‌گيری جنگ انجام مستحبات كه قرائت قرآن بخشی از آن است را بسيار سخت می‌ساخت، اما شهيد كاوه در تمام برهه‌های سخت جنگ، از تلاوت قرآن فروگذار نبود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo