شهید آوینی
 
پيروي از اهل بيت(ع)، كشتي نجات بشريت براي رسيدن به سر منزل مقصود است

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در جمع مهمانان چهارمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تمسك به ائمه اطهار(ع) و انديشه هاي الهي و زلال آنها را مايه نجات و سعادت بشر دانست.

حجت الاسلام محمود محمدي عراقي، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در جمع مهمانان چهارمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، پيروي از اهل بيت عصمت و طهارت (ع) را در سالي كه به عنوان "سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي " نامگذاري شده است، كشتي نجات بشريت براي رسيدن به سر منزل مقصود عنوان كرد.

حجت الاسلام محمدي عراقي گفت: افتخار مي كنيم ميزبان شما هستيم كه به بركت محوريت جمهوري اسلامي ايران به عنوان خانه اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و به بركت محبت و پيروي از اهل بيت (ع) دور هم جمع شده ايم.

وي افزود: از اينكه پيرو اهل بيت عصمت و طهارت هستيم، افتخار مي كنيم از اينكه نمايندگان پيروان اهل بيت در اقصي نقاط جهان در يك جا جمع شده اند و در زير لواي پرچم توحيد قرار گرفته ايم مايه مباهات و خرسندي است و اين همان بركت اهل بيت (ع) است.

حجت الاسلام محمدي عراقي تصريح كرد: به بركت انقلاب اسلامي ايران و انديشه هاي بزرگ حضرت امام خميني (ره) امروز مكتب اهل بيت و فرهنگ تشيع با استقبال جهانيان روبرو شده است و به عنوان يك مكتب بزرگ الهي در جهان وجود دارد و در برابر دشمنان اسلام كه سرتا پا مسلح هستند و براي مبارزه با دوستان اهل بيت و اسلام ناب محمدي قرار دارند چون كوه ايستاده است.

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با اشاره به اينكه در سال هاي اخير مقاومت در برابر اشغالگران بيگانه در منطقه و جهان افزايش پيدا كرده است، گفت: به بركت مقاومت اسلامي در لبنان و پيروزي مسلمانان در سرتاسر منطقه و ناكامي و شكست هاي دشمنان اسلام به ويژه ناكامي آمريكا در ايجاد دموكراسي دروغين در عراق و پيروزي حزب الله در لبنان و شكست و خرد شدن افسانه پوشالي شكست ناپذيري و مفتضحانه اسراييل در منطقه، احترام به تشيع و مكتب اهل بيت(ع) بيش از پيش شهرت جهاني پيدا كرد و شناخت اهل بيت (ع) با اهميت و برجسته تر شد.

وي تاكيد كرد: هيچ وقت خداوند پيروان اسلام و تشيع را تنها نمي گذارد. مهمترين توطئه دشمن عليه اهل بيت (ع) و مسلمانان در جهان ايجاد اختلاف و تفرقه بين مسلمانان دنياست. امسال كه از سوي مقام معظم رهبري سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي نامگذاري شده است. بهترين كليد موفقيت پيروي از اتحاد بين المللي و الگوهاي ديني و مذهبي و سيره و انديشه هاي الهي و زلال اهل بيت (ع) است.

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ماه شعبان و رمضان را فرصتي مناسب براي ترويج معارف اهل بيت (ع) و عملي كردن منشورات اسلام ناب محمدي و حمايت از محرومان و مظلومان جهان در كل ملل اسلامي و غير اسلامي دانست.

شايان ذكر است در اين نشست كه ديشب برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري، آيت الله تسخيري، دبير كل مجمع تقريب مذاهب اسلامي، صفار هرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت الاسلام محمد حسن اختري، سفير ايران در سوريه و دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) و آيت الله مصباح يزدي حضور داشتند.


منبع: خبرگزاری فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo