شهید آوینی
 

باهنر در آغاز جلسه علنی مجلس :

حمایت ملکه انگلیس از سلمان رشدی مقابله خصمانه با امت اسلامی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت ملکه انگلیس از سلمان رشدی را اقدامی وقیحانه و مقابله خصمانه انگلیس در برابر امت اسلامی توصیف کرد .
محمد رضا باهنر نایب رئیس که ریاست جلسه علنی امروز سه شنبه را بر عهده داشت در سخنان پیش از دستور خود با اشاره به سوابق سلمان رشدی اظهار داشت: توجه و ارائه القاب به افرادی از قبیل سلمان رشدی که بنا به حکم تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر ارتداد، از او شخصی منفور در افکار عمومی ساخته، نمی تواند این افراد را احیا کند.

وی تصریح کرد: ملکه انگلیس و حتی بزرگتر و قدرتمند تر از او نمی تواند با افکار عمومی دنیا مبارزه کند بلکه با این قبیل اقدامات موجب نفرت و انزجار بیشتر مردم از افراد بد نام و بد سابقه می شود.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: انگلیس تصور می کند در چند سده قبل به سر می برد و دارای قدرت و عظمت و امپرتوری است در حالی که این کشور خود مستمره آمریکا شده است .

باهنر گفت: حمایت از افراد منفوری چون سلمان رشدی غیر از جریحه دار شده احساسات 5/1 میلیارد مسلمان هیچ نفعی برای انگلیسی ها ندارد .

این نماینده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر فلسطین اظهار داشت: صهیونیست ها با حمایت آمریکا بیش از نیم قرن است که از هیچ جنایتی در سرزمین های اشغالی فرو گذار نکرده اند .

وی ادامه داد: صهیونیست ها دشمن اسلام و فلسطین هستند د و مردم و مجلس به شدت برای وضعیت تاسف بار مردم فلسطین و حوادث خونین روزهای اخیر نگران هستند .

باهنر در خاتمه گروههای فلسطینی را به همکاری و اتحاد و تامل دعوت کرد و با تاکید بر اینکه "هر تیری که به سوی فلسطینی ها شلیک شود به نفع صهیونیست ها است" از سیاست دوگانه مجامع بین المللی و سکوت کشورها در برابر این جنایات انتقاد کرد و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت فلسطینی ها شد.
 

 

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo